بازدید بیش از ۲ هزار مدرسه البرز پس از وقوع زلزله

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۲۷:۴۹
کد خبر: ۶۵۵۲۰۶
بازدید بیش از ۲ هزار مدرسه البرز پس از وقوع زلزله
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به وقوع زلزله، طرح ضربتی بازدید از 2 هزار و 723 آموزشگاه این استان به اجرا درآمد.

مراد مالمیر روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرگزاری برنا،  افزود: این طرح با هدف بررسی وضعیت فضاهای آموزشی پس از وقوع زلزله در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش و مدارس استثنایی البرز عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه شدت زلزله های به وقوع پیوسته در البرز شدید نبوده است، اظهار کرد: در قالب این طرح ، اعضای این تیم وضعیت مدارس شهری و روستایی را از نظر ایمنی مورد بازدید مجدد قرار می دهند.
وی بیان کرد: کارشناسان در این بازدید بار دیگر شاخص های ایمنی در مدارس را ارزیابی تا نقاط ضعف شناسایی و با بکار گیری راهکار های مناسب در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شود.
وی تصریح کرد: استان البرز 15 هزار و 704 کلاس درس دارد که کارشناسان در این طرح ضربتی در دو بخش فضای فیزیکی و تجهیزاتی با هدف ارتقاء امنیت دانش آموزان در مدارس شاخص ها را بررسی می کنند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: با توجه به تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس لازم است در همه مدارس این استان به نکات ایمنی دانش آموزان توجه ویژه ای شود.
مالمیر داشتن کپسول های آتش نشانی، جعبه کمک های اولیه ، باز بودن مسیر های خروج دانش آموزان از کلاس ها ، محکم بودن نرده های راه پله ها ، مسطح بودن محوطه حیات در مدارس البرز را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و نمایش دادن نقاط ایمن در مدارس نیز از جمله نکات دیگری است که در این طرح ضربتی مورد توجه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه رشد جمعیت دانش آموزی البرز در سطح بالایی نسبت به میانگین کشوری قرار دارد، افزود: همه مدارس دولتی و غیر دولتی این استان برای اطمینان بیشتر پس از وقوع زلزله تحت پوشش این طرح ضربتی قرار گرفتند.
وی گفت: اولین مرحله این طرح در آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج در مدارس فردیس و مشگین دشت با توجه به نزدیک بودن به ملارد انجام شد.
وی تاکید کرد: از اوایل سال تحصیلی 97-96 آموزش ایمنی در قالب مانور زلزله و دوره های آموزشی به دانش آموزان ، معلمان و اولیا در مدارس این استان آغاز شده و در حال اجراست تا جامعه هدف اطلاعات کامل و به روز در زمینه مواقع بحرانی از جمله زلزله داشته باشند.
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز