جای بخش خصوصی در میزگردهای اقتصادی ایران با کشورها خالی است

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۲:۳۹:۰۷
کد خبر: ۶۵۶۲۳۳
جای بخش خصوصی در میزگردهای اقتصادی ایران با کشورها خالی است
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز از کم توجهی برای حضور بخش خصوصی در مذاکرات اقتصادی با دنیا گلایه کرد و گفت: جای تشکل های خصوصی در این مذاکرات تخصصی، مهم و سرنوشت ساز خالی است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، مسعود قاسمی روز شنبه در دومین گردهمایی تشکل های بخش خصوصی استان البرز افزود: مدت هاست که دوباره ارتباط با دنیا در ابعاد تجاری و اقتصادی برقرار شده ، اما بنا به دلایل مبهم نمی دانیم چرا نمایندگان بخش خصوصی دور میز این گونه مذاکرات اقتصادی نیستند .

 

وی تصریح کرد: علیرغم رسالت و وظایف خطیر تشکل های خصوصی در توسعه و پویایی اقتصاد جامعه ، تا کنون هیچ تلاشی برای حضور ما در مذاکره های اقتصادی و تجاری خارجی اقدام نشده است.

 

وی همدلی ، همراهی و در کنار هم قرار گرفتن تشکل های خصوصی را تنها راه احقاق حقوق فعالان اقتصادی و رفع موانع و چالش های کسب و کار عنوان کرد.

قاسمی گفت: در این راستا اتاق بازرگانی البرز نیز در اجرای ماده 5 قانون بهبود کسب وکار همواره تلاش کرده است با ایجاد تشکل ها توان بخش خصوصی را تجمیع و در جهت احقاق حقوق تشکل های بخش خصوصی گام بردارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی البرز وظیفه میداند همه تشکل های استان را در کنار هم و در زیر یک چتر حمایتی گرد آورد تا با استفاده از دیدگاه ها و نظرات کارشناسی در رفع موانع و مشکلات پیش روی بخش خصوصی کمک نماید.

وی ادامه داد: اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز، هر کدام شرکت و برنامه های خود را دارند و حقوق بگیر اتاق نیستند و دردسرها و فشار متعددی را تحمل کرده اند تا هدف مهم انسجام و یکپارچگی و دور هم بودن تشکل ها را به نتیجه دلخواه برسانند.

قاسمی اتاق بازرگانی البرز را به عنوان مادر تشکل های خصوصی معرفی کرد و گفت: همه تشکل ها با عضویت در اتاق بازرگانی و تجمیع قادر به دریافت مطالبات و حق و حقوق تشکلی خود خواهند بود.

دبیر کل اتاق بازرگانی البرز و رئیس اتحادیه هوا و فضایی ایران در ادامه اظهاراتش به وضعیت اتحادیه هوا و فضا در زمان تحریم ها اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط سخت ناشی از تحریم ها چرخ مملکت را چرخاندیم ، اما امروز که دوباره ارتباط با دنیا برقرار شده است، جای ما در میز مذاکره با دنیا خالی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز