و هوای آلوده همچنان در البرز

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ - ۱۱:۳۰:۵۵
کد خبر: ۶۶۱۹۷۵
و هوای آلوده همچنان در البرز
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اعلام اینکه هوای بیشتر شهرستان های استان برای گروه های حساس ناسالم است، گفت: پایداری وضعیت هوا در البرز موجب ماندگاری آلودگی در استان شده است.

فردین حکیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا، افزود: پایداری وضعیت هوا و نبود بارش تاثیرگذار و باد مناسب باعث شده تا آلودگی هوا مهمان بیشتر روزهای شهرستان های استان شود.

وی اظهار داشت: براساس اعداد استخراج شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا استان در صبح امروز (شنبه)، شاخص کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و فردیس نشان دهنده قرار گرفتن هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس است.

وی گفت: این شاخص در شهرستان های فوق به ترتیب 104، 108 و 109 اعلام شده است.

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست استان از 9 پنجشنبه در ماه های آبان و آذر 7 پنجشنبه با آلودگی هوا مواجه بوده است که یکی از دلایل ماندگاری آلودگی هوا در استان تعطیل نبودن ادارات البرز است که فرصتی برای پالایش به هوا داده نمی شود به گونه ای که شامگاه پنجشنبه گذشته شاهد شاخص 134 برای کرج بودیم.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز، گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته از مجموع 90 روز سه ماهه پاییز 52 روز در شرایط سالم و 38 روز در شرایط ناسالم قرار داشته، همچنین از مجموع 9 روز پنجشنبه آبان و آذر امسال 7 روز در شرایط ناسالم قرار گرفته است که تقریبا 80 درصد تعداد روزهای نامبرده است.

وی اضافه کرد: به دلیل پدیده وارونگی هوا و افزایش تردد وسایل نقلیه موتوری فعال در سطح شهر، همچنین تردد بی شمار خودروهای درون شهری و برون شهری در محورهای مواصلاتی به ویژه کامیون ها و به خصوص در روزهای پنجشنبه هر هفته میزان غلظت آلاینده ها افزایش چشمگیری داشته و هوای استان را در شرایط ناسالم و اضطرار قرار می دهد.

وی ادامه داد: پنجشنبه دو هفته پیش تعطیل بود و برخلاف سایر پنجشنبه های ماه های اخیر هوای استان در شرایط سالم قرار گرفت از این رو ضرورت دارد که بررسی دقیق تری برای اعمال تعطیلی پنجشنبه های البرز صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز