رانندگان احتیاط کنند / داشتن زنجیر چرخ در بعضی مناطق الزامی است

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۱۲:۲۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۸۳۷۲
رانندگان احتیاط کنند / داشتن زنجیر چرخ در بعضی مناطق الزامی است
رئیس پلیس راه البرز گفت: باتوجه به بارش برف در تمام راه های استان به ویژه جاده کرج- چالوس و شهرستان طالقان، همراه داشتن زنجیر چرخ در این مناطق الزامی است.

سرهنگ رضا گودرزی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا، افزود: اکنون تمام راه های استان البرز به استثنای محور دیزین -شمشک بازاست و تردد جریان دارد.

وی اضافه کرد: تمام راه های البرز لغزنده است و ضرورت دارد رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد که همراه داشتن زنجیر چرخ درفصل سرما حتی دروضعیت جوی مساعد الزامی بوده و رانندگان خودروهای فاقد زنجیر چرخ جریمه می شوند.

گودرزی بیان کرد که باتوجه به شرایط بارش، رانندگان ازسفرهای غیرضروری دراین مسیرها خودداری کنند.

وی افزود:علاوه بر زنجیر چرخ سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند .

وی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است.

وی یادآور شد: در محورهای کوهستانی استان از جمله جاده کرج - چالوس، ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و ترافیک مستقر شده اند.

گودرزی گفت: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است .

وی افزود: با هماهنگی که با اداره کل راهداری انجام شده تیم های راهداری استان البرز نیز با آمادگی کامل برای نمک پاشی و پوشش های امدادی و تجهیزات راهداری در راه های اصلی و کوهستانی مستقر هستند.

** بارش پراکنده برف وکاهش 9 درجه ای دما طی 2 روز آینده در البرز

مدیر کل هواشناسی البرز نیز اعلام کرد که بارش پراکنده برف وباران طی 2 روز آینده و کاهش 9 درجه ای دما در این استان پیش بینی می شود.

منصور رحمانیان اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی ورود تدریجی سامانه سرد و بارشی به منطقه البرز مرکزی است که پیامد آن رخداد بارش های پراکنده و ساعتی باران و برف ( بارش برف در ارتفاعات) این استان است.

وی خاطر نشان کرد: این وضعیت تا عصر فردا یکشنبه ادامه داشته و پس از خروج سامانه کاهش دمای هوا صبح سه شنبه حدود 6- تا 9- درجه نسبت به امروز خواهد بود.

رحمانیان کمترین و بیشترین دمای هوای البرز امروزشنبه را بین 4- تا 7 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای هوای این استان یکشنبه هفته آینده تا منهای 7 درجه زیر صفر پیش بینی می شود.

استان البرز دارای یک هزار و 450کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز