جهادکشاورزی و تمام دستگاه های مربوطه موظف به تامین مایحتاج مردم بخصوص کالاهای اساسی شب عید هستند

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۵:۳۶:۵۷
کد خبر: ۶۷۷۵۹۹
جهادکشاورزی و تمام دستگاه های مربوطه موظف به تامین مایحتاج مردم بخصوص کالاهای اساسی شب عید هستند
استاندارالبرز بر تامین کالاهای اساسی مردم ویژه شب عید ، رفع کاستی ها و جلوگیری از هرگونه گرانفروشی تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان البرز گفت: جهادکشاورزی و تمام دستگاه های مربوطه موظف به تامین مایحتاج مردم بخصوص کالاهای اساسی شب عید هستند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده بهینه شود، افزود: واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی که یکی از آنها تامین کالاهای اساسی شب عید است، بسیار مهم است، باید به این بخش اعتماد کرد چراکه اعتبارات و ارتباطات گسترده ای دارند و می توانند کلید حل بسیاری از مشکلات باشند.

نجفی گفت: حساسیت استانی در مورد تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شب عید بیشتر شده و تمام اعضای ستاد و مدیران مربوطه به هیچ وجه نباید از استان خارج شوند.

وی ادامه داد: در ایام عید نیز جلساتی خواهیم داشت و تکالیف و مسئولیت اعضای ستاد نظارت و بررسی می شود، میزان کالایی که برای تامین نیاز مردم باید وجود داشته باشد، مهم نیست بلکه باید تدابیری اتخاذ شود که کمبودی در این بخش وجود نداشته باشد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه دولت ناظر بر تامین کالاهای اساسی است گفت: جلسات اضطراری در مواقع لزوم تشکیل می شود.

وی افزود: در بحث تامین نان نیز باید دقت کافی وجود داشته باشد چراکه بسیاری افراد غیربومی بوده و ممکن است قصد خروج از استان را داشته باشند بنابراین باید در این رابطه نظارت شود.

نجفی با تاکید بر اینکه گشت زنی ها باید به صورت مستمر و موثر بر بازار و توزیع و عرضه کالا وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: باید با دانه درشت های متخلف مقابله کرد ولی از سوی دیگر جلسات ارشادی و اطلاع رسانی نیر تشکیل شود.

وی گفت: تثبیت قیمت ها بسیار حائز اهمیت است و باید از سوداگری بخش خصوصی و دولتی در این بخش جلوگیری شود.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت موظف به تامین بسترهای مورد نیاز برای رشد بخش خصوصی است اظهار داشت: استان البرز در صورتی می تواند قدرتمند بوده و به رونق برسد که بخش خصوصی با تمام توان وارد عرصه شود.

نجفی اضافه کرد: باید برخی سیاست ها در روند واگذاری امور به بخش خصوصی اصلاح شود چراکه دولت به فعالیت و پویایی بخش خصوصی نیازمند است.

استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه مشکلات فراوانی در بیمارستان ها داریم افزود: با وجود اینکه گام های بزرگی از سوی دولت در بخش تحول سلامت برداشته ولی کاستی هایی نیز به چشم می خورد که دانشگاه علوم پزشکی در این بخش باید با حساسیت بیشتری وارد عمل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز