BTSفرستنده و گیرنده های کوچکی است که به کمک آن مشرکان آنتن دهی می شوند

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۱۲:۰۲:۴۲
کد خبر: ۶۷۷۶۰۱
BTSفرستنده و گیرنده های کوچکی است که به کمک آن مشرکان آنتن دهی می شوند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج گفت که در 150 سنجش انجام شده بر روی میزان آلودگی توسط امواج دکل های BTS در استان، تمام آنها زیر سقف استاندارد کشوری بودند.

 

حمیدرضا لشکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا، افزود: BTS همان فرستنده و گیرنده های کوچکی هستند که در نقاط مختلف شهر نصب می شوند و به کمک آنها مشترکان آنتن دهی می شوند.

وی با بیان اینکه همواره نگرانی در خصوص امواج مربوط به BTS ها وجود دارد و چند وقتی است که مردم در خصوص این امواج به ادارات حفاظت محیط زیست مراجعه می کنند و شکایت از استقرار این ایستگاه ها در کنار منازل یا مدارس فرزندانشان دارند، اظهار داشت: پس از ابراز این نگرانی ها محیط زیست استان اقدام به پایش و سنجش این دکل ها کرد.

وی گفت: با توجه به نمونه برداری ها و سنجش هایی که معاونت نظارت پایش در خصوص این دکل ها انجام داد مشخص شد، استانداردها در نزدیکی دکل ها و در فواصل مختلف از دکل ها رعایت شده و تا زمانیکه استاندارد رعایت شود کار خاصی نمی توانیم برای این امواج بکنیم ولی نکته مورد نظر این است که در طولانی مدت آیا این امواج برای انسان مضر هست یا نه؟

لشکری با بیان اینکه برای سنجش آلودگی یک استاندارد لحظه ای و یک تاثیر طولانی مدت را باید در نظرگرفت، افزود: زمان در بحث محیط زیست خیلی مهم است به بطوریکه یک صدا و یک صوت استاندارد مثل چکه کردن آب در لحظه انسان را اذیت نکند ولی اگر ساعت ها این صدا کنار گوش باشد به یک صدای آزار دهنده تبدیل می شود که در بحث امواج هم این موضوع صدق می کند.

وی یادآور شد که همانطور که اعلام شد که میزان آلودگی این دکل ها زیر حد استاندارد کشوری است و در لحظه، نگرانی برای آن وجود ندارد ولی به احتمال زیاد در طولانی مدت آثار زیانباری در پی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز