۵۵۰ برنامه فرهنگی ویژه شهادت حضرت زهرا (س) در البرز برگزار شد

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۲:۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۷۸۸۱۵
۵۵۰ برنامه فرهنگی ویژه شهادت حضرت زهرا (س) در البرز برگزار شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت که این اداره کل در سطح استان 550 برنامه فرهنگی ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در طی ایام فاطمیه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی با همکاری هیات های مذهبی، روحانیون ، مبلغان اعزامی، کانون های فرهنگی و موسسات قرآنی این تعداد از برنامه ها را برگزار کرده است.

وی، سخنرانی به منظور تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) و کرامات معنوی و فضایل اخلاقی ایشان، اجرای گفتمان دینی، جلسات پرسش و پاسخ، محافل قرآنی از قبیل محفل انس با قرآن کریم، کرسی تلاوت و روضه خوانی به همراه مداحی و سینه زنی را از مهم ترین این برنامه ها برشمرد.

وی ادامه داد: مناقب و فضایل اخلاقی و همچنین خدمات ارزنده و ارزشمند دخت نبی اکرم (ص) در حمایت از دین مبین اسلام و تبلیغ آن بر هیچ کس پوشیده نیست و این بانوی بزرگ بهترین اسوه و الگوی بانوان در ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی است.

مسعودی سبک زندگی فاطمه زهرا (س) در کنار مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب (ع) را بهترین اسوه و الگوی اخلاقی و معنوی برشمرد و گفت: ساده زیستی دخت نبی اکرم (ص)و در عین حال بخشندگی و حمایت از مظلومان ایشان را اسوه اخلاق و رفتار بانوان آن دروان کرده بود.

وی افزود: صبوری این بانوی بزرگ و شجاع اسلام و ایستادگی ایشان و همچنین مقاومت در مقابل مشکلات تبلیغی در آن زمان سبب ایجاد تحول فکری و فرهنگی در بسیاری از آحاد جامعه شده بود.

مسعودی، خطبه فدکیه، ذکر فضیلت و صفات این بانوی بزرگ اسلام را در بعضی از آیات قرآنی نشان از شخصیت والا، ارزشمند و معنوی دخت نبی اکرم (ص) برشمرد.

نظر شما