آموزش تخصصی دیابت در مدارس البرز درحال اجرا است

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۱۰:۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۸۱۵۹۴
آموزش تخصصی دیابت در مدارس البرز درحال اجرا است
رییس انجمن دیابت البرز گفت: برنامه تخصصی آموزش دیابت ویژه دانش آموزان و والدین در مدارس این استان به منظور شناسایی دانش آموزان دیابتی در حال اجرا است.

داریوش جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا، افزود: این برنامه آموزشی از ابتدای سال تحصیلی 97-96 با رویکرد آموزشی - غربالگری با مشارکت مراقبین سلامت در مدارس البرز به اجرا در آمده است.

وی شناسنامه دار کردن دانش آموزان دیابتی، ارتقاء ضریب سلامتی و آموزش نقش تغذیه در کنترل و پیشگیری از عوارض این بیماری را از اهداف مهم گسترش آموزش های تخصصی دیابت در مدارس البرز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این برنامه مراقبین سلامت و کارشناسان انجمن دیابت البرز پیام های آموزشی - هشداری را به دانش آموزان و والدین در قالب نشست های گروهی ارائه می دهند، خاطر نشان کرد: با این اقدام به دنبال شناسایی دانش آموزان مبتلا به دیابت و همچنین توصیه به جامعه هدف به داشتن تحرک بدنی و تغذیه سالم در خانه و مدرسه هستیم.

وی تصریح کرد:دیابت شایع ترین بیماری مزمن و غیر واگیردار در جهان است زیرا این بیماری هنگامی بوجود می آید که بدن توانایی تولید انسوبین کافی را نداشته و یا نتواند از انسولین تولید شده استفاده کند.

وی اضافه کرد: در این دوره تخصصی دانش آموزان و والدین با موضوعات آموزشی از جمله دیابت چیست، انواع دیابت، عوارض دیابت علائم دیابت ، افراد در معرض دیابت و پیشگیری از دیابت آشنایی پیدا می کنند.

رئیس انجمن دیابت البرز ادامه داد: در قالب این برنامه تخصصی برای شناسایی دانش آموزان مبتلا به دیابت ، تست قند خون دانش آموزان در مدارس به اجرا درآمده و همچنین پیام های آموزشی به زبان هنر و نمایش، تهیه و توزیع رایگان دستگاه تست قند خون، برشور و برگزاری همایش آموزشی نحوه کنترل قند در بیماران دیابتی و خود مراقبتی با مشارکت آموزش و پرورش استان در دستور کاری قرار گرفته است.

جلیلی یادآور شد: در اجرای طرح غربالگری دانش آموزان دیابتی در مدارس استان نیاز به مشارکت بیشتر اولیا ، مراقبین سلامت و مربیان به ویژه در مدارس مناطق کم برخوردار البرز داریم.

وی با اشاره به اینکه از سه سال قبل طرح شناسایی دانش آموزان دیابتی در مدارس البرز آغاز شده است اما باز هم شاهد هستیم که متاسفانه والدین مبتلا بودن فرزندانشان را به این بیماری که قابل کنترل است را حتی از معلمان کتمان می کنند و یکی از موارد شناسایی سخت دانش آموزان دیابتی در مدارس به این موضوع بر می گردد.

وی گفت: دانش آموزان دیابتی در مدارس همانند خانه نیاز به مراقبت ویژه دارند لذا اطلاع اولیای مدارس از این بیماری نقش موثری در کمک به حفظ آرامش این دانش آموزان در مدارس دارد.

وی تاکید کرد: پیشگیری از بیماری دیابت و کنترل آن در جامعه نیاز به گسترش آموزش ها به خانواده ها به ویژه در البرز دارد.

استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز