به مناسبت هفته منابع طبیعی:

ایجاد فضای سبز در اطراف امامزاده ها باعث ایجاد جاذبه برای هموطنان می شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۱۱:۳۷:۲۰
کد خبر: ۶۸۵۵۰۹
ایجاد فضای سبز در اطراف امامزاده ها باعث ایجاد جاذبه برای هموطنان می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: ایجاد فضای سبز در امام زاده‌ها نقش به سزایی در تبدیل آنها به قطب گردشگری مذهبی دارد.

 حجت الاسلام محمد صالحی در گفت وگو با خبرگزاری برنا، با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار کرد: هفته منابع طبیعی هر سال با نزدیک شدن به بهار طبیعت (۱۵ اسفند) آغاز می‌شود و در این مدت  شاهد درختکاری در مناطق مختلف کشور هستیم.

 وی ادامه داد: در هفته منابع طبیعی اداره کل اوقاف در کنار بسیاری از دستگاه‌های دیگر اقدام به کاشت درخت با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و توجه به فضای سبز می‌کند.

  وی ادامه افزود: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته از آغاز هفته منابع طبیعی شاهد کاشت نهال در بقاع متبرکه و امامزادگان استان خواهیم بود.

 این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه با پتانسیل‌های معنوی خود می‌توانند تاثیرات ذهنی ویژه‌ای در مردم ایجاد کنند.

 مدیر کل اوقاف البرز توضیح داد: بقاع متبرکه گنجینه‌هایی ارزشمند و میراث تاریخی، مذهبی تمدن دیرینه ما به شمار می‌آیند و سیما و منظر آنها در ذهن  مردم ماندگار است.

 حجت الاسلام صالحی با تاکید بر ضرورت ساماندهی منظر امام‌زاده‌ها تصریح کرد: ساماندهی امام‌زاده‌ها در کنار حفظ سیمای تاریخی آنها بخصوص در بحث توسعه فضای سبز در تبدیل این اماکن به قطب گردشگری مذهبی نقش بسزای دارد .

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز ابراز کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی خاص امام‌زاده‌ها همه ساله در روز طبیعت بقاع متبرکه و امام زاده‌های شاخص که از ظرفیت‌های لازم فرهنگی، خدماتی و تفریحی وبوستان برخوردارند، میزبان مسافران نوروزی هستند به همین دلیل ایجاد فضای مناسب برای زائران و شهروندان در این اماکن ضروری به نظر می‌رسد.

 وی گفت:به منظور تأمین آرامش وآسایش مردم در استفاده از فضای معنوی و تفریحی بقاع متبرکه و خدمت رسانی بهتر به زائران اقدامات لازم صورت گرفته است.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزاد ها به قطب فرهنگی خاطر نشان کرد : ایجاد فضای سبز در اطراف امامزاده ها باعث ایجاد جاذبه برای هموطنان و استقرار آنها در یک محیط امن و با آرامش خواهد بود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز