دبیر شورای راهبردی ستاد سلول‌های بنیادین:

ده ها مجموعه مثل رویان در کشور در حال شکل‌گیری است

۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۱۱:۴۸:۰۱
کد خبر: ۶۸۶۹۲۷
ده ها مجموعه مثل رویان در کشور در حال شکل‌گیری است
دبیر شورای راهبردی ستاد سلول‌های بنیادین گفت: مجموعه شهر سلول که برای اولین بار در کشور در دانشگاه خوارزمی ایجاد می‌شود، برای استان البرز افتخارآمیز بوده و می‌تواند برای کشور دستاوردهای زیادی به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد امیرخانی در مراسم کلنگ‌زنی شهر سلول دانشگاه خوارزمی که امروز شنبه(19 اسفند) در پردیس کرج این دانشگاه برگزار شد گفت: حوزه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی طی سال‌های اخیر رشد زیادی داشته امروز این حوزه در دنیا جز علوم راهبردی مطرح می‌شود.

 امیرخانی با بیان اینکه ایران هم از 12 سال پیش تمرکز ویژه‌ای بر این حوزه داشته است افزود: اگر چه این حوزه در دنیا جدید است اما طی سال‌های آینده بخشی از بازار سلامت را به خود اختصاص خواهد داد.

 وی ادامه داد: بنابراین کشوری که بتواند جوانان خود را در این حوزه به کار بگیرد و در این مسیر حرکت کند، از آن سهم خواهد داشت.

 این مسئول از عزت‌آفرین بودن بخش سلول‌های بنیادی گفت و حاطرنشان کرد: این بخش در سال‌های آینده به شدت درآمدزا و اشتغال آفرین خواهد بود.

 وی تاکید کرد: این حوزه به خصوص در بیماری‌های سخت درمان پاسخگوی ما خواهد بود و با توجه به هزینه بالای درمانی آن در خارج از کشور به خصوص در حوزه سرطان‌ها، اگر نتوانیم آن را پوشش دهیم دچار چالش خواهیم شد.

 امیرخانی با اشاره به فعالیت 12 ساله در این بخش اعلام کرد: امروز به همت دانشمندان ما 10ها مجموعه مانند رویان در کشور در حال شکل گیری است.

 

دبیر شورای راهبردی ستاد سلول‌های بنیادین در پایان گفت: مجموعه شهر سلول که برای اولین بار در کشور در دانشگاه خوارزمی ایجاد می‌شود، برای استان البرز افتخارآمیز بوده و می‌تواند برای کشور دستاوردهای زیادی به دنبال داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز