آماده شدن مکان های تاریخی البرز برای بازدید گردشگران

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۱:۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۸۸۷۲۹
آماده شدن مکان های تاریخی البرز برای بازدید گردشگران
معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که مکان های تاریخی و شاخص استان البرز امسال برای اولین بار پذیرای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی شد.

احمد ترکاشوند در گفت وگو با خبرگزاری برنا، اظهار داشت:تلاش شده بناها و مکان های تاریخی که در استان وجود دارد به گردشگران و مسافران نوروزی بشناسانیم .

وی ادامه داد: این مکان ها شامل قلعه صمصام، کاخ سلیمانیه،محوطه ازبکی و کاخ مروارید است.

این مسئول خاطر نشان کرد: البته در این بخش نیاز بیش از پیش به حمایت و کمک های مردمی برای نظارت محافظت از این بناها داریم.

ترکاشوند با اشاره به اینکه می بایست بناهای تاریخی در دید عموم قرار بگیرند، گفت: محوطه های تاریخی و تفرجگاهی که در استان البرز قرار دارد به لحاظ تاریخی از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت:امسال نظارت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بر موضوع گردشگری از پانزدهم اسفند ماه آغاز شده و این نظارت ها در قالب تیم های تخصصی کمیته تلفیقی نظارت و بازرسی که شامل تمام ادارات نظارت بر امکان عمومی تعزیرات، حمل و نقل و پایانه ها و دانشگاه علوم پزشکی ادامه دارد.

ترکاشوند هدف از این اقدام را هماهنگی های لازم بین دستگاه های یاد شده اعلام کرد و گفت: در ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی تداخل و موازی کاری دستگاه ها اجرایی به وجود نمی آید.

وی به اجرای برنامه های فرهنگی و گشایش نمایشگاه و جشنواره اقوام اشاره کرد و افزود: جشنواره اقوام از 17 اسفند ماه جاری تا پایان همین ماه در کاخ مروارید مهر شهر کرج بر روی عموم باز است.

وی بیان داشت: همچنین اجرای برنامه فرهنگی نوروزگاه از 2 فروردین ماه سال آینده در کاخ مروارید از دیگر برنامه هایی است که اجرا می شود.

در استان البرز محوطه ها و مکان های تاریخی وجود دارد که قدمت آنها به بیش از 9 هزار سال می رسد و تپه ازبکی در این استان یکی از مکان هایی است که می توان به آن اشاره کرد.

این استان بیش از 420 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز