راه اندازی باشگاه های ویژه بازنشستگان فرهنگی درکشور

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۱۲:۴۵:۱۱
کد خبر: ۶۸۹۰۷۵
راه اندازی باشگاه های ویژه بازنشستگان فرهنگی درکشور
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از احداث و راه اندازی باشگاه های ویژه فرهنگیان بازنشسته در کشور خبرداد.

 

علی الهیار ترکمن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا، افزود: در این باشگاه ها اتاق های استراحت ، کلاس های آموزشی ، اتاق معاینات پزشکی، سالن اجتماعات، اتاق فناوری و رایانه ، امکانات ورزشی ، صندوق قرض الحسنه و فضای سبز پیش بینی شده است .

وی بیان داشت : راه اندازی این باشگاه های از اهداف تحقق سند تحول بنیادین است که با هدف تکریم فرهنگیان بازنشسته و استفاده از تجارب ارزنده آنان در دستور کار قرار گرفته است.

الهیار ترکمن گفت: طی چند روز آینده 2 باشگاه ویژه فرهنگیان در استان های البرز و تهران به بهره برداری می رسد و از سال آینده به تدریج در دیگر استان ها باشگاه های فرهنگیان فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین روی اصلاح نظام اداری و استفاده از ظرفیت های پیشکسوتان تاکید شده است ، اظهار کرد: فعال کردن باشگاه های پیشکسوتان می تواند نقش موثری در فرآیند اصلاح نظام اداری داشته باشد.

وی ایجاد انگیزه ، بالا بردن اعتماد به نفس، استفاده ازتجارب پیشکسوتان در بخش تدوین برنامه ها و مستندسازی و انتقال تجارب به نیروهای جوان را از دیگر اهداف راه اندازی باشگاه های فرهنگیان برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تاسیس باشگاه پیشکسوتان نقش موثری در غنی سازی اوقات فراغت فرهنگیان بازنشسته دارد.

وی پیش بینی کرد که باشگاه پیشکسوتان در استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی ، فارس، هرمزگان، مازندران، اصفهان و زنجان در 6 ماهه اول سال 97 راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: تا پایان سال 97 ،باشگاه های پیشکسوتان در 80 درصد استان های کشور فعال می شود.

 

نظر شما