مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز:

برای ایام نوروز یک بالگرد هلال احمر در اختیار البرز قرار می‌گیرد

۱۳۹۶/۱۲/۲۷ - ۱۳:۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۸۹۹۴۸
برای ایام نوروز یک بالگرد هلال احمر در اختیار البرز قرار می‌گیرد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز از آمادگی کامل نیروهای امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر در پست‌های نوروزی سال 97 خبر داد.

  ناصر چرخساز در گفت و گو با خبرگزاری برنا، اظهار کرد: با آغاز سفرهای نوروزی، امسال نیز مانند سال‌های گذشته جمعیت هلال احمر استان البرز از 25 اسفند الی 15 فروردین ماه اقدام به برپایی ایستگاه جهت طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران ، آماده باش نیروهای امدادی در قالب طرح ملی امداد ونجات نوروزی در ورودی‌های استان و جاده‌های مواصلاتی خواهد کرد.

 وی ادامه داد : طرح ملی امداد و نجات نوروزی استان البرز با هفت پایگاه ثابت، پنج موقت و سیار و مرکز فرماندهی و کنترل عملیات امداد و نجات در سطح استان آماده ارائه خدمات در محورهای مواصلاتی است که از این تعداد یک تیم توانا ویژه خواهران در محور کرج چالوس مستقر می‌شود.

 

چرخساز افزود : یک فروند بالگرد جمعیت هلال نیز در صورت نیاز به امداد هوایی در اختیار استان قرار خواهد گرفت و تیم امداد و نجات کوهستان نیز در این ایام به صورت آماده باش هستند.

 

وی گفت: روزانه 59 نفر از نجاتگران و پرسنل آموزش دیده جهت ارائه خدمات امدادی و پیش بیمارستانی ، 13دستگاه آمبولانس ، سه دستگاه ست نیمه سبک هیدرولیک ، هفت دستگاه خودروی نجات در سطح استان به صورت آماده باش در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان مستقر خواهند بود.

 

چرخساز اضافه کرد : کلیه پایگاه‌ها در تمامی شعب آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری مسافرین ، در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی دارند و شماره 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

 

این مسئول توضیح داد : روزانه 20 نفر از جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز نیز در هفت ایستگاه ایمنی و سلامت مسافرین با طرح متنوع فرهنگی شامل  کمپین نه به تصادفات، جشنواره سراسری فیلم و عکس مستند بشر دوستی ، سایت سفر سالم (عضویت در ربات تلگرامی کمپین نه به تصادفات جاده ای) ، آموزش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) ، جشنواره نقاشی صلح و دوستی ، ایستگاه سلامت ، جشنواره ایده‌ها و خلاقیت اعضاء  در ورودی‌های شش شهرستان مستقر می‌شوند.

 

وی ابراز کرد: در این ایستگاه‌های ایمنی و سلامت مسافرین خیمه نماز نیز جهت اقامه نماز مسافرین برپا می‌شود و چهار تیم دوچرخه سوار سحاب نیز جهت راهنمای مسافرین در مناطق مختلف استان مستقر می‌شوند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز به  فعالیت معاونت امور داوطلبان در این ایام  اشاره کرد وگفت:  به مناسبت ایام نوروز طرح ملی فرشتگان رحمت سازمان داوطلبان بمنظور حمایت از خانواده های نیازمند توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر با همکاری خیرین انجام میگردد وسبدهای کالا ، ارزاق و البسه نو تهیه شده با حفظ کرامت انسانی میان نیازمندان توزیع می شود.

 

وی افزود: در طرح نیابت نیز داوطلبان هلال احمری  در ایام نوروز به سراغ خانواده های شهدا ، خانه سالمندان می روند و ضمن تبریک  عید نوروز از آنها دلجویی می کنند

 

چرخساز از دیگر طرح این سازمان به مروجین سلامت نام برد و افزود: این طرح قبل از نوروز در چهارشنبه آخر سال بعنوان پیشگیری از حوادث  چهارشنبه سوری در مدارس این استان برگزار شد  و داوطلبان هلال احمر به آموزش و ارائه نکات ایمنی بصورت  چهره به چهره پرداختند.

 

نظر شما