حرکت خدمات شهری کرج از روش دفن سنتی زباله به سمت تفکیک و بازیافت

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۱۱:۲۱:۲۶
کد خبر: ۶۹۲۶۹۶
حرکت خدمات شهری کرج از روش دفن سنتی زباله به سمت تفکیک و بازیافت
معاون خدمات شهری شهرداری کرج از تغییر رویه این معاونت برای سیستم جمع آوری زباله در شهر خبر داد و گفت: حرکت به سمت جمع آوری مکانیزه زباله و به روزآوری سیستم حمل و دفع زباله از مهمترین رویکردهای معاونت خدمات شهری و شهرداری کرج در سال جدید است.

حسن مدیرروستا در گفت و گو با خبرگزاری برنا، با اشاره به اینکه سال 97 سالی خوش از نظر اجرای اقدامات زیرساختی و عمرانی در حوزه زیست محیطی برای کرج خواهد بود، خاطرنشان کرد: حمایت شورای اسلامی شهر کرج و اعتقاد شهردار این کلانشهر به موضوعات مرتبط با محیط زیست باعث شد اعتبارات مختص به این حوزه در سال 97 نزدیک به 8 برابر رشد داشته باشد که این امر دست ما را برای اجرای بسیاری از طرح ها باز می گذارد.

 

مدیرروستا افزود: اعتبارات سال گذشته برای محیط زیست در معاونت خدمات شهری کرج کمتر از یک میلیارد تومان بود که این مبلغ امکان اجرای برنامه های مرتبط را بسیار محدود می کرد.

 

به گفته مدیرروستا، این اعتبارات امسال به بیش از 8 میلیارد تومان افزایش یافته و مهمترین محور آن نیز مباحث تحقیقاتی و پژوهشی است که می تواند با اتخاذ تصمیمات مناسب و یافتن راهکارهای شایسته، کلانشهر کرج را برای مدتی طولانی از دغدغه های زیست محیطی برهاند.

 

وی در عین حال یکی از مهمترین و اساسی ترین رویکردهای این معاونت در سال جاری را پرداختن به موضوعات مربوط به جمع آوری زباله عنوان کرد و ادامه داد: در تلاشیم بتوانیم با خروج از شیوه سنتی دفن زباله، دفع زباله را در دستور کار قرار دهیم تا به این طریق ضمن کاستن از عوارض دفن، مقدمات بازیافت و صرفه جویی در هزینه های این روش را فراهم کنیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه به منظور با شرکت های مختلفی مذاکره و گفتگو کرده ایم، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد ضمن اجرای این برنامه ها، مدیریت شیرابه را نیز مد نظر قرار داده و بتوانیم ضمن بازیافت زباله ها، از نشت شیرابه درون خاک جلوگیری کنیم.

 

مدیرروستا اذعان داشت: در حالت سنتی حدود پنج درصد از زباله ها تفکیک شده و به عنوان ضایعات مورد استفاده مجدد قرار می گیرند؛ این در حالی است که در سیستم های جدید دفع و بازیافت زباله، نزدیک به 70 درصد از این طلای کثیف بازیافت شده و به چرخه مصرف باز می گردند.

 

این مسئول تاکید کرد: فرهنگسازی تفکیک زباله از مبداء نیز مورد توجه و اهمیت بسیار زیادی در سال جدید قرار خواهد گرفت تا بتوانیم از این طریق شهروندان را برای داشتن شهری سالم تر و پاکیزه تر آماده کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز