بازگشت لک لک ها به تالاب صالحیه نظرآباد

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۲:۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۹۴۳۵۸
بازگشت لک لک ها به تالاب صالحیه نظرآباد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به حیات دوباره تالاب صالحیه در اسفند ماه سال گذشته، گفت: پس از این اتفاق تالاب صالحیه در نظرآباد شاهد حضور لک لک بود.

فردین حکیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا، افزود: بر اساس پیگیری مسئولین محلی روستای صالحیه و گروه حامیان تالاب، اداره حفاظت محیط زیست و مساعدت آب منطقه ای البرز در اسفند ماه سال گذشته تالاب صالحیه حیاتی دوباره به خود گرفت.

وی اظهار داشت: پس از رهاسازی آب از رودخانه کردان و آبگیری تالاب صالحیه، این تالاب بعنوان یکی از مناطق جذب گردشگر و پر بازدید در ایام تعطیلات نوروز بود بطوریکه در کنار جاذبه های طبیعی و گردشگری، حضور پرندگان مهاجر آبزی، جاذبه این تالاب را دو چندان کرده است.

حکیمی گفت: در طول یک ماه گذشته پرندگان ارزشمندی چون فلامینگو، درنای خاکستری، غاز خاکستری، چوب پا، انواع کاکایی ها، آنقوت، تنجه، انواع اردک سانان و ... به این تالاب مهاجرت و این تالاب را به عنوان استراحتگاه موقت خود انتخاب کردند و از نکات قابل توجه دیگر حضور پرنده زیبای حاجی لک لک معروف به لک لک سفید بود که در کنار سایر پرندگان، باعث غنی شدن تنوع زیستی تالاب شد.

لک لک سفید (حاجی لک لک) 102 سانتیمتر طول دارد و در زمره ی بزرگترین پرندگان کنار آبزی (خشکی-آبزی) است.

 

 

نظر شما