معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر :

نگهداری خودروی صفر بدون پلاک در پارکینگ احتکار محسوب می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۳:۲۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۵۷۶۶
نگهداری خودروی صفر بدون پلاک در پارکینگ احتکار محسوب می‌شود
رضا جمالی گفت: نگهداری خودروی صفر بدون پلاک در پارکینگ و یا انبار‌هایی که در سامانه انبار‌ها ثبت نام نکرده‌اند احتکار محسوب و برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ رضا جمالی، معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهرگفت: بر اساس ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید گنندگان، تمام پارکینگ‌ها و انبار‌های خودرو در سراسر استان بوشهر باید موجودی خود را در سامانه انبار‌ها به نشانی www.nwms.ir ثبت کنند.

او ادامه داد: در غیر این‌صورت مشمول تخلف احتکار شده و با آن‌ها برخود قاطع قانونی خواهد شد.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر افزود:  بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد افزایش بی رویه و غیر متعارف قیمت خودرو باعث شده افراد سودجو تعداد زیادی خودرو صفر کیلومتر که در  پارکینگ‌های عمومی و خصوصی با هدف افزایش قیمت و برهم زدن نظم و تعادل بازار دپو و نگهداری کنند.

جمالی تاکید کرد: بهره برداران پارکینگ‌ها نسبت به تخلیه خودرو‌هایی که برای استفاده شخصی افراد خریداری شده است اقدام تا مورد استفاده قرار گیرد و در غیر این‌صورت احتکار قلمداد خواهد شد.

او عنوان کرد: بر اساس ابلاغیه‌های مرکز کشور وجود خودروی بدون پلاک، احتکار است چرا که اگر خودرویی چند ماه پس از فروش، بدون استفاده و بدون پلاک نگهداری شود به این معنی است که مالک آن مصرف کننده نیست و هدف دیگری از خرید و انبار کردن خودرو دارد.

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر گفت: پارکینگ‌ها به هیچ وجه حق پذیرش خودرو بدون پلاک را ندارند که در این رابطه علاوه بر مالک خودرو با مالک پارکینگ نیز برخورد قانونی می‌شود.

جمالی از همشهریان خواست: درصورت مشاهده هر گونه انبار یا پارکینگ مشکوک خودرو، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام نموده و یا به ستاد خبری ادارات صنعت، معدن وتجارت سراسراستان با شماره تلفن ۱۲۴ گزارش کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرارگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز