پاره شدن طناب دار از گردن جوان بوشهری

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۰۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۱۸۶۴۵
پاره شدن طناب دار از گردن جوان بوشهری
پرونده قصاص یکی از محکومان به قتل در بوشهر با جلب رضایت اولیای دم پس از گذشت ۱۱ سال به سازش منجر شد و از چوبه‌دار رهایی یافت.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ معاون قضایی دادگستری و سرپرست شورای حل اختلاف استان بوشهر گفت: در سال ۱۳۸۸ جوانی ۱۸ ساله در یک نزاع و درگیری جوان دیگری را با سلاح گرم به قتل ‌رسانده‌بود.

الماس گشتاسبی افزود: به دنبال شکایت و تقاضای قصاص اولیای دم، قاتل از سال ۱۳۸۸ تا کنون به مدت ۱۱ در انتظار صدور و اجرای حکم در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: با صدور حکم قصاص و تایید آن در دیوان عالی کشور قرار بود حکم قطعی هفتم خرداد ماه امسال اجرا شود.

معاون قضایی دادگستری استان بوشهر بیان کرد: با گرفتن مهلت یک ماهه تلاش شد تا رضایت خانواده مقتول گرفته شود و اولیای دم از حق قانونی خود گذشتند و رضایت به آزادی قاتل دادند.

وی ادامه داد: پارسال فقط در شورای زندان استان بوشهر ۵۰۰ پرونده به مصالحه و آزادی ۸۸ زندانی محکوم مالی منجر شد.

گشتاسبی اضافه کرد: همچنین پارسال ۴۱ هزار پرونده رسیدگی و معادل ۲۲.۵ درصد از پرونده‌ها با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و کسانی که در جامعه دارای نفوذ و مقبولیت هستند به سازش و مصالحه  منجر شده‌است.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: در ۶ ماه گذشته هفت زندانی محکوم به قصاص با پیگیری و تعامل اعضای شورای حل اختلاف و همکاری اولیای دم به بخشش و آزادی زندانی انجامید.

سید قاسم طباطبایی افزود: تلاش ما همیشه این بوده تا برای محکومینی که در زندان هستند با پیگیری مستمر بتوان رضایت گرفت.

وی نظام زندانبانی را علمی و اسلامی عنوان کرد و گفت: در زندان علاوه بر مقوله اصلاح و تربیت به حرفه‌آموزی نیز توجه ویژه‌ای می‌شود و هر زندانی باید یک حرفه بیاموزد تا  وقتی به اجتماع باز می‌گردد به اقتصاد خانواده کمک کند.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان  بوشهر ادامه داد: در بخش فرهنگی نیز به مقوله نماز و قرآن توجه می‌شود و در زمان حاضر محکومینی در زندان حافظ ۷ تا ۳۰ جزء قرآن هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز