دستگیری زورگیران در کرمانشاه و انتظار از دستگاه قضایی

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۲:۲۹:۵۷
کد خبر: ۱۱۰۱۳۸۳
دستگیری زورگیران در کرمانشاه و انتظار از دستگاه قضایی
خبر دستگیری زورگیران از زن جوان کرمانشاهی که روز چهارشنبه از رسانه‌ها اعلام شد بازتاب‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته و مردم با قدردانی از اقتدار و سرعت عمل پلیس در دستگیری این افراد، خواستار مجازات آنها برای جلوگیری از عدم تکرار چنین حوادث دلخراشی شدند.

به گزارش برنا؛ ویدیویی از یک سرقت همراه با خشونت در روز ۱۱ آذر امسال در فضای مجازی کرمانشاه منتشر شد که ۲ پسر جوان با زور و خشونتی فراوان اقدام به سرقت کیف دستی یک دختر جوان در یکی از محلات شهر کرمانشاه کردند که این موضوع موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شد و خواستار دستگیری فوری و اشد مجازات برای این اراذل و اوباش که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره انداخته‌اند شدند.

نکته مورد توجه اکثر مردم، خشونت زیاد این ۲ جوان بود که با وجود عدم مقاومت دختر جوان آنان با لگد به جان او افتادند و چندین ضربه محکم به پهلو و سر او وارد کردند که این موضوع احساسات مردم را خدشه دار و موجب خشم و نفرت آنان شد.

مردم معتقدند که تعداد سرقت‌های خُرد در شهر کرمانشاه افزایش یافته و باید شهر را برای جولان سارقان و زورگیران ناامن کرد تا دیگر نتوانند امنیت روانی و عمومی جامعه را خدشه دار کنند.

پلیس مقتدر کرمانشاه پس از گذشت ۹ روز این ۲ جوان زورگیر را شناسایی و دستگیر کردند و این موضوع موجب خوشحالی مردم و قدردانی آنها از اقتدار نیروی انتظامی و بانیان امنیت شد و اغلب مطالب شبکه های اجتماعی فضای مجازی به این موضوع اختصاص یافت.

بیشتر افرادی که در این ارتباط اظهار نظر کرده بودند با قدردانی از سرعت عمل نیروی انتظامی در شناسایی و دستگیری این زورگیران از دستگاه قضایی خواستند که اشد مجازات را برای این افراد در نظر بگیرد تا عبرت سایر افرادی که قصد زورگیری دارند، شود.

نحوه دستگیری از زبان رییس پلیس استان

 سردار «علی اکبر جاویدان»؛ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری عاملان زورگیری از بانوی کرمانشاهی که انتشار تصویر و فیلم آن در فضای مجازی واکنش‌های زیادی به همراه داشت، خبر داد و گفت: پس از انتشار کلیپی از زورگیری خشن در یکی از محلات شهر کرمانشاه که در تاریخ ۱۱ آذر رخ داد، رسیدگی فوری به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین راستا، کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات گسترده و شگردهای پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه زورگیران خشن در استان‌های مرکزی و شمالی کشور شدند و تیم‌هایی از پلیس آگاهی استان با کسب نیابت قضایی و هماهنگی با پلیس استان های یاد شده عازم شهرهای محل اختفاء زورگیران شده و در عملیات هایی حساب شده هر سه نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد خودرویی که متهمان از آن برای زورگیری استفاده کردند، متعلق به یکی از آنها بوده و پلاکش نیز سرقتی بوده است.

او تصریح کرد: در بازرسی های صورت گرفته از مخفیگاه زورگیران خشن، یک قبضه سلاح کمری و مقداری مهمات کشف شد.

سردار جاویدان با تاکید بر اینکه کرمانشاه جای افراد شرور و مجرم نیست، افزود: امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است و هرکسی بخواهد آن را زیر پا بگذارد با برخورد قاطعانه پلیس روبرو می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان و با اشاره به هماهنگی خوب دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به مردم کرمانشاه اطمینان خاطر داد مجرمان و افراد شرور به سرعت دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

حساسیت دستگاه قضایی بالا است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در نشست خبری روز چهاشنبه خود به این موضوع واکنش نشان داد و در باره کلیپی که سرقت وحشیانه ۲ فرد پراید سوار از یک خانم را در یکی از کوچه های محله فرهنگیان شهر کرمانشاه نشان می داد، گفت: این یک جرم بسیار خطرناک بوده است و مردم استان مطمئن باشند که دستگاه قضایی در این زمینه حساسیت بالایی دارد و اقدامات خوب خود در این زمینه را به زودی به اطلاع مردم خواهد رساند.

«پرویز توسلی‌زاده افزود گفت: البته نباید اجازه دهیم که فضای استان به سمت التهاب و ایجاد حس ناامنی حرکت کند زیرا سبب فرار سرمایه و رونق از استان خواهد شد و همه شهروندان را متضرر می‌کند.

حاشیه امنی برای تهدیدکنندگان آرامش مردم وجود ندارد

«شهرام کرمی» دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نیز چهارشنبه شب و پس از دستگیری از زورگیران بااشاره به دستگیری عاملان زورگیری از بانوی کرمانشاهی، گفت: هیچ حاشیه امنی برای تهدیدکنندگان آرامش مردم در کرمانشاه وجود ندارد.

او افزود: هفته پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ۲ سارق زورگیر ضمن ضرب و شتم بانویی رهگذر در یکی از محلات کرمانشاه اقدام به ربودن اموال او می کنند.  

او تصریح کرد: انتشار گسترده این فیلم در فضای مجازی ناراحتی مردم کرمانشاه را بدنبال داشت و باعث گسترش احساس ناامنی بین آنان شد، لذا دستور فوری رسیدگی به این موضوع را صادر کردیم.  

دادستان کرمانشاه با تقدیر از تلاش های شبانه روزی ضابطین دستگاه قضایی استان و سرعت عمل برای دستگیری این متهمین، اعلام کرد: خوشبختانه پلیس استان با کار اطلاعاتی و انجام تحقیقات گسترده توانست سه نفر سارق زورگیر این ماجرا را در شهرهای مختلف شناسایی و در نهایت آنها را با نیابت قضایی در خارج از استان دستگیر کند.  

او با تاکید براینکه اشد مجازات دستگاه قضایی در انتظار این سارقین زورگیر خواهد بود، عنوان کرد: با برهم زنندگان آرامش و امنیت مردم بدون هیچگونه مماشاتی برخورد می کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: به همه سارقین و زورگیران خشن اعلام می کنیم که هیچ حاشیه امنی برای آنها در کرمانشاه وجود ندارد و در صورت انجام هرگونه اقدام خلاف قانون در سریعترین زمان ممکن دستگیر و به سزای عمل مجرمانه خود خواهند رسید.  

او متذکر شد: اجازه نمی دهیم عده ای بزهکار و هنجارشکن امنیت مردم استان را به خطر بیندازند و کرمانشاه را شهری ناامن نشان دهند.

اینک با دستگیری از زورگیران افکار عمومی انتظار دارند دستگاه قضایی با صدور احکامی در چارچوب قانون و برقراری عدالت، علاوه بر اینکه این افراد را به سزای اعمالشان برسانند به سایر افرادی که قصد بر هم زدن امنیت جامعه را دارند اعلام کنند که کرمانشاه جای جولان این افراد نیست و خیال مردم نیز از تامین امنیت در شهر راحت باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز