رئیس سازمان صمت مازندران:

۱۸۰ پرونده قاچاق کالا در مازندران تشکیل شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۱:۵۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۵۶۸۰
۱۸۰ پرونده قاچاق کالا در مازندران تشکیل شد
رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به تشکیل ۱۸۰ پرونده قاچاق طی ۹ ماه سال جاری در استان ارزش این پرونده ها را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش برنا؛ حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های این سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نظارت ویژه بر بازار در این حوزه است، گفت: بر همین اساس تیم‌های بازرسی به طور دائم با رصد بازار نسبت به اجرای طرح‌های نظارتی پرداخته و در همین راستا از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه پنج هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده کالاها و انبارها صورت گرفته است.

او در ادامه اظهار کرد: در پی بازرسی‌های انجام شده ۱۸۰ مورد متخلف شناسایی شده و برای آنها پرونده تخلف تشکیل شده است.

او ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده را بیش از ۲۵ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: پروندهای متشکله جهت صدور رأی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه میزان ۱۳۶ میلیون دلار کالا از گمرکات استان مازندران صادر شده است، افزود: طی این مدت ۵۱۶ هزار تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

او عمده کالاهای صادراتی از استان مازندران به کشورهای هدف را مواد معدنی، آب میوه، کاغذ، فراورده‌های لبنی، بستنی، گل و گیاه و سیمان نام برد و تصریح کرد: عمده کشورهای صادراتی شامل عراق، افغانستان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران یادآور شد: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی خارج شده از گمرکات استان مازندران ۲۶۴ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز