پلمب واحد متخلف کرونایی در استان بوشهر

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۱۱:۴۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۲۷۱۱
پلمب واحد متخلف کرونایی در استان بوشهر
رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر با اشاره به ۱۱۸هزار مورد بازرسی در استان گفت: در این راستا با واحدهای متخلف برخورد و ۱۲۰۰ واحد منخلف کرونایی پلمب شده است.

به گزارش برنا؛ عباس قلی‌پور، رئیس کمیته نظارت و بازرسی با بیان اینکه تنها راه مصون ماندن از بیماری کرونا رعایت پروتکل بهداشتی است گفت: بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا استان بوشهر نصب چادر گروهی در سواحل و بوستان‌های استان بوشهر ممنوع است و در این راستا نظارت همه جانبه می‌شود.

او با بیان اینکه هیچ خدماتی به مسافران در ایام تعطیلات نوروز در استان بوشهر داده نمی‌شود افزود: در راستای مقابله با کرونا در سواحل و بوستان‌های استان بوشهر هیچ زیر ساختی برای مسافران مهیا نشده و بهتر است همه سفرها لغو و از هر گونه تجمع و دورهمی پرهیز شود.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرا پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در  یکسال و یک‌ماهه گذشته گفت: برای ترویج فرهنگ پروتکل بهداشتی در مقابله با کرونا در این مدت بیش از 187 هزار بازرسی از مکان‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، اصناف و تفرج‌گاه‌ها انجام شده است.

قلی‌پور از مطلوب بودن 86 درصدی وضعیت رعایت پروتکل بهداشتی در بازرسی‌های انجام شده خبر داد و بیان کرد: در این راستا 3600 مورد اخطار داده و 4000 مورد واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی و 1200 واحد متخلف کرونایی پلمب شده است.

او از 18 هزار گشت مشترک با دستگاه‌های ذیربط در مدت یاد شده خبر داد و بیان کرد: در  یک هفته گذشته 3800 بازرسی و 1400 گشت مشترک انجام و 478 اخطار، 71 پرونده تشکیل و 27 واحد متخلف پلمب شد.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرا پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر رعایت پروتکل بهداشتی در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ادارات 92.5، بانک‌ها 93، صنوف، کارگاه‌ها و واحدها 86 درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

قلی‌پور، میانگین استفاده از ماسک در مدارس را 98 درصد دانست و خاطر نشان کرد: پایین‌ترین مکان در استفاده از ماسک در پاساژها با 76 درصد اعلام شده و در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پایین‌ترین مکان، پایانه‌های درون شهری، پاساژها و جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام شده است.

او از افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در بهمن ماه نسبت به ماه قبل آن خبر داد و خاطر نشان کرد: مبتلایان در این مدت 110 درصد و فوتی‌ها 33 درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرا پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مقابله با  متخلفان ویروس کرونا در ایام نوروز تشدید می‌شود گفت: طی هفته گذشته شاهد افزایش بیماران کرونایی هستیم که نشان از عادی‌انگاری در برخی نقاط به ویژه پاساژها، آرامستان‌ها، روز بازارها و دورهمی‌ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز