آزادی ۳۰ نفر از زندانیان غیرعمد گیلانی در آستانه سال نو

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۶:۳۶:۲۸
کد خبر: ۲۷۲۱۷۲
آزادی ۳۰ نفر از زندانیان غیرعمد گیلانی در آستانه سال نو
مدیرعامل ستاد دیه استان گیلان گفت: در روزهای‌ منتهی به سال نو با همت خیرین و نیکوکاران استانی، 30 نفر از مددجویان‌ واجد شرایط کمک آزاد خواهند شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، حمید کامران زاده با اعلام این خبر گفت: با همکاری شکات و خیرین نیکوکار و تعامل بسیار خوب مددکاران زندان‌های استان، تا پایان هفته جاری 30 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زندان‌های استان با مبلغ بدهی 11میلیارد و 600 میلیون ریالی آزاد و به کانون خانواده خود باز می‌گردند.

وی اظهار کرد: مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون ریال از شکات و اولیاءدم گذشت رضایت‌مندانه اخذ شد و همچنین مبلغ 4 میلیارد و 800 میلیون ریال از طریق ستاد دیه کشور برای آزادی این افراد اختصاص یافته است.

کامران زاده ادامه داد: از این تعداد، 23 نفر به دلیل محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری، 6نفر به جهت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه و 1 نفر هم با محکومیت دیه در زندان به سرمی‌برند.

مدیرعامل ستاددیه استان گیلان افزود: در ماه جاری پیش از این 13 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد شده‌اند.

کامران زاده با اشاره به افزایش صعودی جمعیت کیفری زندان‌های استان، اظهار کرد: هم اکنون حدود 400 نفر به دلیل محکومیت‌های جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که حدود 75 درصد این افراد به دلیل محکومیت‌های مالی زندانی هستند که توجه به امر آموزش در ارتباط با آشنایی قوانین چک و سفته ضروری است.

وی از همکاری بسیار خوب قضات دادگستری‌های استان برای تحقق اهداف و سیاست‌های کلان کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان قدردانی کرد و گفت : با توجه به نزدیک بودن به شب عید از همه نیکوکاران و خیرین درخواست داریم که این نهاد مردمی را برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیرعمد یاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز