رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان:

۵۲ درصد تصادفات کرمان مربوط به موتورسیکلت سواران است

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۴:۰۳:۲۳
کد خبر: ۴۱۹۶۸۷
۵۲ درصد تصادفات کرمان مربوط به موتورسیکلت سواران است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان این که استفاده از کلاه ایمنی خطرات تصادف با موتورسیکلت را کاهش می دهد، گفت: 52 درصد تصادفات کرمان مربوط به موتور سیکلت سواران است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "حمید معین زاده" با اعلام این موضوع تصریح کرد: در دو ماهه ی ابتدای سال جاری 52 درصد از تصادفات رخ داده در استان مربوط به موتورسیکلت سواران است

وی با ذکر این مطلب که بیشترین تصادفات موتورسیکلت سواران در ساعات 10الی 16 به وقوع پیوسته است، اظهار داشت:  70 درصد کشته های موتورسیکلت سوار زیر 40 سال سن داشته و 85 درصد کشته های فوق در اثر ضربه به سر و شکستگی استخوان جمجمه جان باخته اند.

معین زاده گفت: با این حال متاسفانه تنها 10 درصد از موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند.

وی افزود: برابر ماده 20 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز ، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف ، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت، تخلف محسوب می شود و ماموران راهنمایی ورانندگی موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار تا یکماه اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پایان بیان داشت: امید است راکبان موتورسیکلت با رعایت بیشتر قوانین و مقررات در کاهش تصادفات نقش خود را ایفا کنند.

 

نظر شما