فرمانده انتظامی شهرستان همدان

دستگیری ۳۷ نفر روزه خوار و حرمت شکن ماه رمضان در همدان

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۰۸:۵۶:۰۱
کد خبر: ۴۱۹۹۳۵
دستگیری ۳۷ نفر روزه خوار و حرمت شکن ماه رمضان در همدان
پژمان قویمی با تأکید بر تشدید برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۳۷ نفر روزه‌خوار در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرمانده انتظامی شهرستان همدان با تأکید بر تشدید برخورد با روزه‌خواران در ملأعام و اماکن عمومی اظهار داشت: افراد مجاز به روزه‌خواری در ملأعام نیستند و افراد حرمت‌شکن در ایام ماه مبارک رمضان که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: متخلفان براساس ماده 638 قانون مجازات عمومی در این زمینه بنا بر تشخیص قاضی به 10 روز تا 2 ماه حبس و در برخی موارد 74 ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان بیان کرد: به 16 واحد صنفی و سالن غذاخوری مجوز خدمات‌دهی به مسافران با عرضه غذای سرد در ایام ماه رمضان داده شده است اما این سالن‌ها باید از طریق فضای بیرونی قابل مشاهده برای افراد روزه‌دار نباشد.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی دارای تخلف روزه‌خواری پلمب می‌شوند تأکید کرد: مراکزی که مجاز به عرضه مواد غذایی به مسافران هستند باید تمام ضوابط و مقررات ابلاغی اداره نظارت بر اماکن عمومی را رعایت کنند.

قویمی افزود: مأموران نیروی انتظامی در راستای مبارزه با روزه‌خواری در انظار عمومی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر در نقاط مختلف مستقر شدند و تیم‌هایی به صورت گشت سیار و ثابت نیز در این زمینه فعالیت دارند.

وی از نصب بنرها و توزیع بروشورهایی با محتوای اهمیت حفظ حرمت روزه‌داری در ماه رمضان خبر داد و افزود: مأموران انتظامی همدان در ابتدا با تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر اقدام به توجیه افراد روزه‌خوار و حرمت‌شکن در ماه رمضان می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: در ظرف 48 ساعت گذشته 37 نفر روزه‌خوار در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: همچنین در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن اماکن تفریحی برای موتورسوارن متخلف و مزاحم، مأموران یگان امداد همدان در ظرف 48 ساعت گذشته تعداد 25 دستگاه موتورسیکلت و 5 دستگاه خودرو مزاحم و متخلف را متوقف و به پارکینگ منتقل کردند.

قویمی همچنین از دستگیری 6 نفر سارق و کشف 2 دستگاه خودرو و موتورسیکت مسروقه، دستگیری 5 نفر خرده‌فروش و معتاد و کشف 568 گرم شیره تریاک و در 48 ساعت گذشته در همدان خبر داد.

وی تأکید کرد: پرونده قضایی برای متهمان، سارقان و فروشندگان مواد مخدر دستگیر شده تشکیل و تحویل مقامات قضایی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز