بی احتیاطی راننده پژو کودک ۷ ساله را به کام مرگ فرستاد

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۳:۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۲۷۴۳۰
بی احتیاطی راننده پژو کودک ۷ ساله را به کام مرگ فرستاد
جانشین فرمانده انتظامی "جیرفت" از برخورد یکدستگاه خودروی پژو 405 با کودک 7 ساله و فوت آن و مجروح شدن سرنشین خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "نبی الله میرافضلی" با اعلام این خبر  گفت: برابر اعلام فوریتهای پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در محور جیرفت- ساردوئیه بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت : پس از بررسی های بعمل آمده در محل مشخص شد یک دستگاه پژو 405 بنا به عللی با یک کودک 7 ساله که در حال عبور از عرض خیابان بوده برخورد کرده که منجر به واژگونی خودرو و فوت عابر پیاده شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این حادثه یک نفر سرنشین خودرو نیز مجروح و به مراکز درمانی منتقل شده، افزود: در بررسی های بعمل آمده از صحنه توسط کارشناسان پلیس راه مشخص شد راننده خودرو به علت تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو باعث این حادثه دلخراش شده است.

میر افضلی در ادامه یکی از مهم ترین عوامل بروز سوانح رانندگی را استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی دانست و بیان داشت: تحقیقات صورت یافته در مورد رانندگانی که پشت فرمان اتومبیل از تلفن همراه استفاده می کنند نشان می دهد که در این گونه موارد رانندگان ‌دچار نوعی نابینایی در قدرت و میدان دید خود می شوند که ممکن است بسیار خطرناک و حادثه آفرین باشد.

جانشین فرمانده انتظامی جیرفت در پایان به رانندگان توصیه کرد: در حین رانندگی از انجام هرگونه عملی مانند صحبت کردن با تلفن همراه، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی که باعث انحراف ذهنی و عملی راننده می شود خودداری کرده و توجه کامل به جلو داشته باشند تا شاهد چنین حوادث ناگواراری نباشیم.

 

نظر شما