در گفتگو با وکیل محمد علی نجفی بررسی شد،

محمد علی نجفی به زندان باز خواهد گشت ؟

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۵:۲۹:۲۵
کد خبر: ۸۹۱۰۳۵
محمد علی نجفی به زندان باز خواهد گشت ؟
محمد علی نجفی متهم ساعاتی پیش از زندان آزاد شد ،اما سرنوشت وی در این پرونده به کجا می رسد؟ آیا نجفی به زندان باز خواهد گشت؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ محمد علی نجفی ساعاتی پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شد او متهم به قتل همسر دوم خود به نام میترا استاد است.

میترا استاد همسر نجفی شهردار سابق تهران ،هفتم  خردادماه با شلیک گلوله در حمام خانه خود در منطقه سعادت آباد تهران  قتل رسید . عصر همان روز  محمد علی نجفی با مراجعه به اداره آگاهی تهران بزرگ  به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را ابتدا روابط کاری خاص مقتوله مطرح کرد و سپس اختلافات خانوادگی را  علت اصلی عنوان کرد .

دادگاه بعد از شنیدن اظهارات متهم و بر اساس درخواست اولیادم قصاص نفس محمد علی نجفی را صادر کرد . پس از گذشت چند روز از صدور حکم ، اولیادم از قصاص نفس نجفی گذشته و رضایت دادند . پس از اعلام رضایت خانواده استاد و پسر مقتوله ، وکیل نجفی در خصوص تشخیص عمدی بودن قتل میترا استاد بر اساس شواهدی که در مسیر تحقیقات روی این پرونده و نحوه اصابت گلوله ها مشخص شده بود اعتراض کرد و پرونده برای بررسی بر روی این اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال شد . 

واما با اعلام رضایت اولیادم و بخشش آنان و با توجه به شرایط جسمی محمد علی نجفی، دادگاه رضایت داد که تا ادامه رسیدگی ها بر روی اتهامات دیگر نجفی و مشخص شدن عمدی بودن یا شبه عمد بودن پرونده با قرار وثیقه آزاد شود و امروز (ششم شهریورماه ) نجفی از اوین آزاد شد .

  ابراهیم گودرزی؛ وکیل محمد علی نجفی دقایقی بعد از آزادی نجفی از زندان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا  در خصوص سرنوشت ادامه این پرونده و بازگشت یا دیگر برنگشتن نجفی به حبس چنین گفت : بستگی به روند آتی پرونده دارد. ما به رای صادره اعتراض کردیم و پرونده هفته دیگر به دیوان عالی کشور ارسال می شود و دیوان  وارد بررسی اعتراض و فرجام خواهی ما خواهد شد.

گودرزی افزود:  اگر فرجام خواهی ما پذیرفته و در دیوان عالی رای نقض شود، پرونده برای رسیدگی به آن شعبه  یا شعبه هم عرض ارسال خواهد شد و همه این موارد  بستگی به نحوه  دادرسی به آن شعب خواهد داشت اما نمی توان رای دیوان را پیش بینی کرد با این وجود ما دفاع می کنیم و  همچنان قتل را شبه عمد می دانیم.

وکیل محمد علی نجفی؛ شهردار اسبق تهران در رابطه با سایر اتهامات وارده به وی تصریح کرد:اتهامات دیگری وجود ندارد. مطاابق تبصره ماده 16 قانون حمل سلاح، اگر کسی سلاحش را به مراجع ذیصلاح تقدیم کند دو درجه تخفیف خواهد داشت. ایشان به دلیل اینکه مجازات درجه 6 داشتند جرمشان به جزای نقدی تبدیل خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز