کاهش ۶۸ درصدی تردد خودروها در جاده‌های استان بوشهر

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۵:۱۰:۵۳
کد خبر: ۹۸۵۴۵۸
کاهش ۶۸ درصدی تردد خودروها در جاده‌های استان بوشهر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با شیوع ویروس کرونا میزان تردد خودروها در محورهای ارتباطی این استان در نوروز ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد کاهش یافته‌است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سید حمید رضا علم، اعلام کرد: هر سال همزمان با آغاز سال جدید طرح نوروزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی اضافه کرد:  پارسال در قالب طرح نوروزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نزدیک‌ به ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در محورهای ارتباطی استان بوشهر تردد کردند که امسال این میزان به سه میلیون تردد کاهش یافته‌است.

علم بیان کرد: این عددها نشان می‌دهد مردم برای کنترل بیماری کمتر سفر کردند و بیشتر در خانه ماندند همچنین با اطلاع‌رسانی بموقع ترددها در ۱۳ فروردین (روز طبیعت ) نیز کاهش یافت.

وی ادامه داد: در حالی که پارسال در روز طبیعت ۴۰۲ هزار خودرو در جاده‌های استان بوشهر تردد کردند امسال این میزان به ۶۲ هزار خودرو رسید که کاهش ۸۴.۵ درصدی را نسبت‌ به پارسال نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: امسال ویروس کرونا تعطیلات را به گونه‌ای دیگر رقم زد و هرچند تردد کامیون‌های حمل کالاهای اساسی و پتروشیمی در عسلویه و استان بی وقفه صورت گرفت، اما تردد دیگر خودروها بویژه خودروهای سواری به طور چشمگیری کاهش یافته است.

علم تاکید کرد: بیماری کرونا هنوز از بین نرفته و توصیه همه مسئولان و دست اندرکاران به مردم ماندن در خانه و کاهش تردد است که انتظار می‌رود مردم به این توصیه‌ها توجه داشته باشند.

نظر شما