رسیدگی به بیش از ۴۲۰۰ مورد شکایات مردمی درخصوص کالا و خدمات

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۳:۲۸:۵۶
کد خبر: ۹۸۵۸۳۶
رسیدگی به بیش از ۴۲۰۰ مورد شکایات مردمی درخصوص کالا و خدمات
معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: در سال ۱۳۹۸ تعداد چهار هزار و ۲۲۳ مورد گزارش شکایات مردمی در خصوص کالا و خدمات در استان بررسی و رسیدگی شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ رضا جمالی بیان کرد: از تعداد ۴۲۲۳ مورد گزارش رسیده، ۲۴۵۸ مورد به‌صورت تلفنی، ۳۴۷ مورد مراجعه حضوری و ۱۴۱۸ مورد از طریق درخواست کتبی دریافت شده است.

وی افزود: از مجموع شکایت‌های رسیدگی شده، ۱۴۳۷ فقره به عنوان متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی شده، تعداد ۲۳۹۴ فقره غیر متخلف شناخته شده و تعداد ۳۹۲ فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: گزارش‌های دریافتی بر اساس نوع تخلف بیانگر آن است که گرانفروشی، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.

وی با اشاره به شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری تاکید کرد: همه واحد‌های صنفی به‌منظور لزوم استمرار اطلاع‌رسانی نظام‌مند، دقیق و بهنگام باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان از طریق درج قیمت، الصاق برچسب بر روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل تولید، عرضه، کسب و حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رؤیت باشد ارائه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز