رئیس پلیس فتا کردستان خبر داد:

انهدام ۲ باند کلاهبرداری اینترنتی در کردستان

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۳:۰۴:۰۴
کد خبر: ۹۹۲۳۶۵
انهدام  ۲ باند کلاهبرداری اینترنتی در کردستان
رییس پلیس فتای استان کردستان گفت: ۲ باند ۶ نفره کلاهبرداری اینترنتی توسط پلیس فتا استان متلاشی شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سرهنگ مهدی دانش پور گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا کردستان ۲ باند کلاهبرداران اینترنتی در حوزه فیشینگ و اسکیمر که به صورت گسترده در سطح کشور و استان فعالیت داشتند متلاشی شد و ۱۲ نفر با هماهنگی مراجع قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: پیش از آغاز تحقیقات، یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا استان کردستان از برداشت غیر مجاز ۱۲۰ میلیون ریال از حسابش خبر داد که به دنبال آن پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ دانش‌پور اضافه کرد: در و با آغاز تحقیقات مشخص شد کلاهبرداری از این فرد به صورت برداشت با کارت بانکی بوده و از کارت بانکی او کپی شده بود.

او یادآور شد: با تلاش ماموران پلیس فتای استان کردستان، اعضای این باند ۶ نفره که در سنندج فعالیت می‌کردند، شناسایی شده و در یک عملیات همزمان و غافلگیر کننده در سنندج دستگیر شدند.

سرهنگ دانش‌پور گفت: در تجهیزات توقیفی از این متهمان مستنداتی به دست آمد که نشان می‌داد یک میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

رییس پلیس فتای استان کردستان درباره پرونده یک باند ۶ نفره کلاهبرداری اینترنتی هم اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان و اطلاع اینکه ۱۴۰ میلیون ریال از حساب او به صورت غیرمجاز برداشت شده است، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

اواضافه کرد: بعد از اقدامات فنی و پلیسی، مشخص شد متهم با همکاری یک باند و به طور گسترده‌ای به روش فیشینگ در سطح کشور در حال فعالیت است.

سرهنگ دانش پور افزود: باند مورد نظر با ایجاد درگاه‌های بانکی جعلی با عناوین و موضوعات فریبنده از جمله شارژ ارزان قیمت با ۵۰ درصد تخفیف و فروش و تبلیغ کالا‌های ممنوعه و دیگر موضوعاتی که از جذابیت در شبکه‌های اجتماعی برخوردار هستند، در حال فعالیت بود.

او اضافه کرد: در همین راستا، موفق به شناسایی تیم ۶ نفره در نقاط مختلف کشور شدیم که در یک عملیات پلیسی این افراد دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با اشاره به اینکه این ۶ نفر در استان‌های دیگر دستگیر شدند، اظهار داشت: با بررسی تجهیزات رایانه‌ای توقیفی از متهمان که با آن اعمال مجرمانه را انجام می‌دادند بیش از ۲ هزار اطلاعات حساب بانکی مربوط به شهروندان در سراسر کشور کشف شد.

او تاکید کرد: همچنین در تحقیقات از متهمان و مستندات به دست آمده از گوشی‌های هوشمند این افراد مشخص شد ۱۰ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز انجام شده است.

سرهنگ دانش‌پور افزود: هفت قطعه سکه طلا، ۳۷ عدد گوشی هوشمند گرانقیمت، مبالغی وجوه نقد، ۲۹ عدد سیم کارت بانکی خام، ۲ دستگاه اسکیمر، سه دستگاه کیس رایانه، ۲ دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه کارت خوان و مودم و ۱۶ عدد سیم کارت‌های مختلف از اموال توقیفی این باند بوده است.

اوبا اشاره به اینکه اعضای این ۲ باند کلاهبرداری اینترنتی در محدوده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال بودند گفت: خانواده‌ها در زمانی که فرزندانشان از بستر اینترنت استفاده می‌کنند ویا در فضای مجازی فعالیت دارند، نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با بیان اینکه شهروندان نسبت به فعال کردن رمز پویای کارت‌های بانکی خود اقدام کنند تاکید کرد: شهروندان در زمان خرید خود شخصا از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند و دقت کنند که در کنار دستگاه کارتخوان دستگاه دیگری وجود نداشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز