معاون استاندار ایلام;

دستگاه های اجرایی به سرمایه گذاران جدید مشاوره تخصصی ارائه دهند

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۳:۰۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۱۱۷۸
دستگاه های اجرایی به سرمایه گذاران جدید مشاوره تخصصی ارائه دهند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از دستگاه های دولتی استان خواست که به سرمایه گذاران جدید مشاوره تخصصی ارائه دهند تا بدون فوت وقت کار سرمایه گذاری آنها وارد مرحله اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام :حیدر نعمتی روز سه شنبه در نشست بررسی طرح مجتمع چند منظوره تولیدی در استان اظهار داشت: استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های مختلف برای جذب سرمایه گذار است و در سال جاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده باید از همه این ظرفیت ها با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

او افزود: تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی، بسته بندی و برند سازی و همچنین فرآوری مواد تولیدی استان در افزایش تولید، ایجاد اشتغال و جهش تولید نقش موثری دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: نباید سرمایه گذاران از بازار عراق غافل شوند بلکه با تولید بهترین محصولات و کیفی سازی آنها برای توسعه صادرات نیز باید برنامه ریزی منظمی داشته باشند.

نعمتی اضافه کرد: هر طرحی باید در قالب چارچوب و فرآیندهای مشخص توسط سرمایه گذار ارائه شود و با استفاده از ابزارهای نوین و روش های جدید در بخش های مختلف به سمت اجرایی شدن پیش برود.

او گفت: وقتی برای یک طرح اراضی ملی اختصاص می یابد باید با استفاده از روش های نوین آبیاری با کمترین میزان مصرف آب بیشترین تولید را استان به همراه داشته باشد.

نعمتی، از منابع طبیعی استان خواست تا اراضی موجود منابع طبیعی و اراضی خلع ید شده را مطابق ظرفیت های سرمایه گذاری به سازمان سرمایه گذاری استان معرفی کند تا در صورت وجود سرمایه گذار بلافاصله اراضی مستعد و متناسب به افراد اعلام شوند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: سال گذشته شماری از اراضی خلع ید شده در قالب طرح های مجوز بی نام در نظر گرفته شده اند که این امر یک اقدام خوب بود.

در این نشست سرمایه گذار به معرفی طرح خود پرداخت و گفت: پرورش گیاهان دارویی، ایجاد مجتمع کشت و صنعت و فرآوری مواد تولیدی و بسته بندی و ... از اهداف طرح است.

همچنین در این نشست وضعیت اجرای طرح بازیافت پسماندهای شهرداری نیز مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

 

 

نظر شما