رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام ;

پالایشگاه گاز ایلام برای تعمیرات اساسی آماده می شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۳:۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۱۱۸۴
پالایشگاه گاز ایلام برای تعمیرات اساسی آماده می شود
رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه این شرکت برای تعمیرات اساسی سالیانه آماده می شود، گفت: با وجود تاثیرات ناشی از کرونا بر فعالیت ها، برنامه ریزی برای انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازایلام، مسعود مرشدی گفت: تعمیرات اساسی شرکت‌های پالایشی کشور به صورت دوره‌ای و بطور معمول سالیانه با هماهنگی شرکت ملی گاز ایران طی فصول گرم سال با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

وی افزود: هدف از انجام تعمیرات اساسی، نوسازی و آماده به کار کردن تجهیزات فرآیندی پالایشگاه برای بالا بردن قابلیت اطمینان دستگاه ها و تولید مستمر، شامل نوسازی و بازسازی تجهیزات ثابت، تعمیرات دوره ای دستگاه ها و تجهیزات دوار، تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برقی و ابزار دقیق است.

رییس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام یادآور شد: طی تعمیرات اساسی پیش رو بیش از ٥٠ تجهیز ثابت شامل انواع ظروف تحت فشار، مخازن و برج و همچنین تعمیرات بیش از ٢٥٠ مورد انواع شیرهای کنترلی و psv، بیش از ٨٠ مورد تجهیز دوار شامل انواع کمپرسورها و پمپ ها و فن های هوایی و بیش از 2 هزار تجهیز برقی و ابزار دقیقی و انجام طرح های اصلاحی و بازرسی خطوط برنامه ریزی شده است و تا قبل از زمان شروع تعمیرات اساسی، ملزومات انجام کار آماده خواهد شد.

مرشدی تاکید کرد: در سالیکه توسط مقام معظم رهبری بنام سال جهش تولید نامگذاری شده است، این شرکت برنامه های مدونی برای پایداری تولید در دست اقدام دارد که با انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی، پایداری تولید در پالایشگاه محقق خواهد شد.

پالایشگاه گاز ایلام یکی از اصلی‌ترین منابع تامین کننده گاز در منطقه غرب کشور است.

منطقه غرب کشور از نقاط حساس شرکت ملی گاز ایران است و استمرار تولید پالایشگاه گاز ایلام به عنوان تنها پالایشگاه تولید کننده گاز در غرب کشور دارای اهمیت زیادی است.

شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی استان ایلام و استان‌های غربی کشور و همچنین تامین خوراک پتروشیمی ایلام و تقویت فشار گاز غرب کشور در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان ایلام و ۱۲ کیلومتری غرب بخش چوار به دست متخصصان جوان ایرانی راه‌اندازی شده است.

ظرفیت اسمی پالایشگاه گاز ایلام ۶.۸ میلیون متر مکعب در روز است که خوراک آن از مخزن گازی تنگ بیجار واقع در استان ایلام به فاصله ۴۰ کیلومتری پالایشگاه تامین می شود.

طی ۱۲ سال گذشته از زمان راه اندازی پالایشگاه ایلام تاکنون بطور کلی فرو

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز