پاتوق های فرهنگی در ۳ شهر استان ایلام دایر می شوند

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۰۹:۵۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۱۴۶۹
پاتوق های فرهنگی در ۳ شهر استان ایلام دایر می شوند
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام از راه اندازی پاتوق های فرهنگی به منظور تقویت تعاملات سازنده میان جوانان به مناسبت های مختلف در ۳ شهر این استان خبر داد
به گزارش برنااز ایلام، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ظهر امروز(۲۳ اردیبهشت) به ریاست مدیرکل ورزش و جوانان  و حضور دستگاه های عضو ستاد با موضوع طرح پاتوق فرهنگی ویژه مناطق کم برخوردار در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در این نشست با ارائه مطالبی در خصوص چگونگی و اجرایی طرح پاتوق های فرهنگی با مشارکت دیگر  نهادهای اجرایی و فرهنگی، اظهار کرد: این طرح در شهرهای ایلام، سیروان و ملکشاهی به صورت آزمایشی اجرا می شود.

محمدرضا تردست تصریح کرد: نقش نهادهای غیردولتی، بخش خصوصی و به ویژه تشکل های فرهنگی و هنری در اجرای طرح پاتوق های فرهنگی بسیار محوری است و نیازمند بسترسازی و تعامل این نهادها برای ورود جوانان به عرصه اندیشه، بیان، مشارکت و تصمیم گیری هستیم.

وی افزود: در پاتوق‌های فرهنگی جوانان گرد هم  می آیند و در رابطه با موضوعات و محورهای آسیب های اجتماعی و فرهنگی از جمله اعتیاد به مواد مخدر، حجاب، مهارت های زندگی، کنترل خشم و دیگر مسائل اجتماعی با هم بحث و تبادل نظر می کنند و انتظار می رود شاهد نتایج مثبت این جلسات در بین جوانان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و توجه به بحث نشاط  جوانان در جامعه، اظهار کرد: توسعه مهارت های زندگی، خودباوری و اعتماد به نفس از ویژگی های پرورش یک جوان ایده آل برای آینده کشور است.
 

علیشایی  با تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی ادارات فرهنگی و  نهادهای فعال در امور جوانان، یادآور شد: طرح پاتوق های فرهنگی با بهره گیری از توان نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد که در  امور جوانان نقش ویژه ای دارند و هپچنین مشارکت مردمی و استفاده از خدمات داوطلبانه برای کاهش مشکلات و افزایش مهارت های اجتماعی در مناطق کم برخوردار اجرا می شود.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی می تواند نقش به سزایی در کاهش معضلات اجتماعی داشته باشد، خاطرنشان کرد: این طرح فعلا در مرحله برنامه ریزی و  مطالعه است و با استفاده از ظرفیت های موجود می توان شاهد کاهش معضلات در مناطق کم برخوردار شهری با تجمیع و همفکری برنامه ها از سوی مسئولان امور جوانان باشیم

 

نظر شما