معاون دانشگاه علوم پزشکی:

مبتلایان جدید کرونا در ایلام نیاز به بستری ندارند

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۰:۰۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۷۲۹۳
مبتلایان جدید کرونا در ایلام نیاز به بستری ندارند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۸۵ درصد موارد ابتلا به کرونا که در سه هفته گذشته در این استان شناسایی شدند نیاز به بستری نداشتند.

به گزارش برنا ار ایلام ;دکتر جمیل صادقی‌فر در جمع خبرنگاران گفت: به همین دلیل در حال حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان کاهش پیدا کرده است و بیشتر مبتلایان به شکل سرپایی ویزیت و در منزل قرنطینه می‌شوند.

او با بیان اینکه در ۱۰ روز اول فروردین ۱۳ مورد فوت ناشی از کرونا در این استان ثبت شد در حالیکه در ۱۰ روز آخر اردیبهشت تنها چهار مورد فوتی داشتیم، یادآور شد: عامل اصلی کاهش فوتی‌ها ناشی از افزایش نمونه‌گیری‌ها و تشخیص زودهنگام بیماران است.

او تاکید کرد: در ۱۰ روز گذشته روزانه ۱۱۰ مورد و در مجموع یک هزار و ۱۰۰ مورد نمونه‌گیری انجام شد در صورتیکه کل نمونه‌های انجام شده در فروردین ماه ۶۲۰ مورد بود و به نیمی از این عدد هم نمی‌رسید.

مبتلایان در صورت تشخیص زودهنگام بدون بدحال شدن بهبود می‌یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تشخیص زودهنگام بیماری ۲ تاثیر به دنبال دارد اول اینکه مبتلایان با در خانه ماندن، خود مراقبتی و تقویت سیستم ایمنی بدن، بدون بدحال شدن بهبود می‌یابند.

صادقی‌فر یادآور شد: دوم اینکه وقتی بیمار شناسایی شد اطرافیان و اعضای خانواده این فرد که بعضاً ممکن است افراد پرخطر باشند در امان می‌مانند و می‌توان زنجیره‌ بیماری را قطع کرد و همین ویژگی‌ها به ما کمک کرده است که بار بستری در بیمارستان کاهش پیدا کند.

او تاکید کرد: از طرفی نیز در مرحله دوم غربالگری گروه‌های پرخطر از جمله بیماران دیابتی، بیماران دارای فشار خون، سرطانی، مزمن کلیوی، قلبی و عروقی، مادران باردار و سالمندان به شکل ویژه غربالگری می‌شوند.

او اضافه کرد: این غربالگری حتی به صورت تلفنی و توسط مراقبان سلامت و در موارد نیاز به پزشک به شکل مراجعه حضوری غربالگری انجام می‌شود و مراقبت‌ها برای جلوگیری از آسیب‌پذیری بیشتر کماکان ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز