طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه:

اولین مرکز بازیهای الکترونیک استان ایلام افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۳۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۸۸۹۲
اولین مرکز بازیهای الکترونیک استان ایلام افتتاح شد
طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل ورزش وجوانان استان ایلام ،پایگاه بازیهای الکترونیک استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام :حجت الاسلام دکتر کریمی تبار نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم گفت : فضای مجازی الان قابل تفکیک از فضای حقیقی جامعه ما نیست و لازم است جوانان خوب استان مان ایده و خلاقیت انجام دهند که برای کودکان ، نوجوانان و جوانان بستر مفیدی فراهم شود.

او در ادامه تاکید کرد : آنچه در این برهه زمانی در تولید بازیهای رایانه ای و الکترونیکی توسط کشورهای غربی تهیه می شود برای رفاه و بهره وری جوانان ما نیستند و لازم است جوانان و دانشمندان و نخبه های استانی و کشوری بازیها و ورزشهای الکترونیک و برنامه های فضای مجازی را متناسب با فرهنگ و جامعه اسلامی و ایرانی تهیه و نشر دهند .

اواظهار کرد: این اماکن که افتتاح می شود انتظار میرود که پاسدار فرهنگ اسلامی و ایرانی ما باشد واز مقلد بودن تولیدات فرهنگی بیرون آیند و بازیهای هیجانی که معمولا وارداتی هستند ممکن است جذبه داشته باشند اما طبیعتا اهدافی را دنبال میکنند که با مسیری که ما داریم همخوانی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام راه اندازی اینگونه مراکز و ایجاد باشگاههای خصوصی در زمینه فعالیتهای ورزشهای الکترونیک لازم دانست و بیان داشت : از همت جوانان دانشمند و نخبه بومی استان و همچنین از اداره ورزش و جوانان استان ایلام بمنظور همکاری و حمایت از جوانان در زمینه راه اندازی این مرکز تقدیر کرده و خواستار پیگیری و افتتاح مراکز دیگر در سطح استان شدند .

مظفر علی شائی مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این زمینه گفت: افتتاح این مرکز یکی از فرصت های موجود در استان است و برای توسعه ورزش و البته خاص ورزش های همگانی که هنوز بصورت عمومی در جامعه استان جا نیفتاده است و نیاز جوانان استان به این گونه مراکز واقعا ضروری میباشد .

علی شائی در ادامه خاطر نشان کرد: فعالیت و بازیها باید بر اساس مبانی تاریخی ، مذهبی و ایرانی ابداع شود زیرا پیشینه ورزش در ایران اسلامی خیلی غنی تر از دیگر کشورها هست.

وی با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و تعطیلی بیشتر فعالیتهای ورزشی و عمومی بیان داشت: جایگزین مطمئن برای فعالیتهای ورزشی و سپری کردن اوقات فراغت جوانان این بازیهای الکترونیکی است که میتواند گوشه ایی از خلل های پیش آمده در وضعیت کنونی را پر نماید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز