مدیر عامل صندوق کارآفرین امید استان ایلام خبر داد :

پرداخت بیش از ۵۰۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی توسط صندوق استان ایلام

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۲:۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۶۳۳۰
پرداخت بیش از ۵۰۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی توسط صندوق استان ایلام
مدیرعامل صندوق کارآفرین امید استان ایلام از پرداخت بیش از 503 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی از ابتدای سال 98 تا خردادماه 99 توسط این صندوق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از روابط عمومی صندوق ایلام ;فرزان عزت پور رویکرد وسیاست های صندوق را درحمایت از ایجاد و توسعه کسب وکارهای خرد و کوچک، حمایت از کارآفرینان روستایی با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی ،حمایت از موسسات خیریه اشتغالزا، حمایت از صندوق های خرد محلی زنان روستایی و عشایر، حمایت از طرح اشتغالزایی در قالب هر روستا یک محصول ،حمایت از طرح روستای بدون بیکار در استان، حمایت از طرح های مشارکتی و غیرمشارکتی در مناطق محروم ، حمایت از برندهای داخلی در توسعه شبکه فروش وخدمات پس از فروش، حمایت از حلقه های مفقوده خوشه های کسب وکار، حمایت از پشتیبانان مشاغل خانگی در توسعه شبکه تامین،تولید وعرضه محصولات و حمایت از اصناف وبازاریان در قالب طرح های متنوع سپرده گذاری صندوق ذکر کرد. 

وی اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید پس از روی کارآمدن دولت تدبیر وامید با تغییر روش پرداخت تسهیلات از خود اشتغالی انفرادی به کسب وکارهای مبتنی بر مدل های خطی، مرکب، منظومه ای و مانند آن و همکاری با نهادهای تخصصی در شناسایی خوشه ها، زنجیره های ارزش و برندها و همچنین اعزام تولیدکنندگان به دوره های آموزشی بین المللی ،حضور درنمایشگاههای تخصصی داخلی و خارجی ، شبکه سازی و برندسازی و بکارگیری آخرین دستاوردهای نهادهای مرجع و کشورهای همگن سعی نموده است منابع اعتباری خود را بصورت منسجم و باهدف ایجاد اشتغال پایدار در اختیار صاحبین کسب وکارهای خرد وکوچک قرار دهد.

عزت پور مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام با تشریح رویکرد های جاری صندوق کارآفرینی امید در حمایت از کسب وکارهای خرد اعلام کرد: صندوق استان ایلام از ابتدای امسال تا بیستم خرداماه سال جاری 12 فقره تسهیلات اشتغالزایی روستایی با اعتبار 55.600 میلیون ریال پرداخت نموده و برای 37  نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرزان عزت پور، مدیرصندوق کارآفرینی امید استان ایلام اظهار داشت: همچنین در قالب طرح صندوق های خرد محلی تعداد 46 فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار 16.300 میلیون ریال پرداخت نموده است و تعداد 200 مورد جهت حمایت از آنان شناسایی و در دست اقدام است.

وی افزود: در قالب طرح هر روستا یک محصول تعداد 70  فقره تسهیلات با اعتبار 23 میلیارد و 90 میلیون ریال پرداخت شده و هفت روستا با اعتبار 55 میلیارد ریال شناسایی و در دست اقدام است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: 4 میلیارد و 85۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح روستای بدون بیکار پرداخت شده و ۶ روستای دیگر نیز شناسایی و در دست اقدام است.

عزت پور اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید استان بعنوان یکی از عاملان پرداخت تسهیلات و حمایت از کارآفرینان قانون اشتغال پایدار روستایی با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی ، درسال قبل کل اعتبارات تخصیص یافته به استان را جذب نموده و از کارآفرینان روستایی مناطق مختلف با ارائه تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه حمایت می کند.

وی یادآور گفت: سال گذشته 475  فقره  تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار 395 میلیارد و 420 میلیون ریال و اشتغال 617  نفر پرداخت شد که نقش برجسته و موثری در حمایت از کارآفرینان روستایی داشته است.

به گفته وی صندوق کارآفرینی امید با حمایت از پروژه های گل نرگس، پرورش میش داشتی، حوزه بوم گردی، اپلیکیشن های حوزه فناوری و حمایت از کارآفرینان در بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی توانسته خدمات ارزنده ای به کارآفرینان ارائه دهد.

 

نظر شما