استاندارایلام:

آمار مبتلایان به کرونا باید به مردم اعلام شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۴:۴۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۸۷۰۷
آمار مبتلایان به کرونا باید به مردم اعلام شود
استاندار ایلام: آمار مبتلایان کرونا باید به مردم اعلام شود تا به منزله زنگ خطری برای آن‌ها باشد ومردم باید بدانند خطر در کمین آنهاست.
به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به مجاورت استان ایلام با سه استان دارای وضعیت قرمز به خصوص استانهای خوزستان و کرمانشاه و روند خطرناک افزایش تعداد مبتلایان در استان ایلام افزود: باید با اطلاع رسانی واعمال محدودیت در برخی حوزه ها نسبت به قطع زنجیره این بیماری دراستان کمک کنیم.
 
استاندار ایلام تاکید کرد: آمار مبتلایان کرونا باید به مردم اعلام شود تا به منزله زنگ خطری برای آن‌ها باشد چرا که در صورت عدم اعلام تعداد مبتلایان، بیماری تمام شده انگاشته می‌شود، مردم باید بدانند خطر در کمین آنهاست.

او یادآور شد: برای دسترسی آسان مردم به ماسک باید اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری ارگان‌های امداد رسان ماسک‌های مناسب با قیمت ارزان و قابلیت شست و شو با تایید دانشگاه علوم پزشکی تولید کنند.

استاندار ایلام گفت: تمامی ادارات ملزم به تهیه امکانات بهداشتی کارکنان و ارباب رجوع هستند و کارمندانی که دارای بیماری زمینه‌ای یا افراد در معرض خطر می‌توانند دورکاری کنند.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه جشن‌ها و عزاداری‌ها آزاد نشده است، افزود: در شهرستان‌های قرمز و نارنجی عزاداری و عروسی ممنوع است برگزاری نماز جمعه نیز در مناطق سفید باید با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: برگزاری هر گونه همایش و تجمع ممنوع است چرا که احتمال شیوع بیماری را افزایش می‌دهد همچنین تودیع و معارفه‌ها نیز به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود و در صورت نیاز راه‌های دسترسی به استان‌های قرمز و پرخطر همجوار مسدود شود.
 
کاهش پروتکلهای بهداشتی علت افزایش ابتلایان به کرونا
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این نشست گفت: وضعیت ایلام از پیک بیماری فروردین بدتر است و دیگر نمی‌توان گفت افزایش نمونه‌گیری موجب افزایش مبتلایان شده و با قطعیت می‌توان عنوان کرد یکی از دلایل اصلی این آمار کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم توسط مردم و هم اصناف است.
 
دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان ایوان و شهرستانهای جنوبی استان دارای بالاترین آمار مبتلا به کرونا هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد افرادی که به کرونا مبتلا شده اند دارای بیماری زمینه ای بودند افزود: بیشترین گروه سنی که مبتلا شده اند افراد ۳۰ تا ۵۰ سال هستند .

تاکید بر تعطیلی تعدادی از مراکز پرخطر شیوع کرونا از جمله باشگاههای ورزشی، آرایشگاهها و مراکز پیشخوان، استفاده جدی از ماسک ، مراجعه بیماران با علائم شدید به بیمارستان، مراقبت از زنان خانه دار و افراد مسن و رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

 

نظر شما