مدیرکل بهزیستی استان ایلام خبر داد:

ساماندهی ۱۴۰ دختر در معرض آسیب های اجتماعی

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۳:۵۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۹۷۵۰
ساماندهی ۱۴۰ دختر در معرض آسیب های اجتماعی
مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: از سال ۹۶ و پس از راه اندازی خانه سلامت دختران در استان تاکنون ۱۴۰ دختر در معرض آسیب در این مرکز پذیرش و ساماندهی شده است.

زهرا همتی در گفتگو با برنا با اشاره به فعالیت سه ساله این مرکز در استان ایلام افزود: بیشترین مراجعان به این مراکز معادل ۷۵ درصد در رده سنی ۱۶ تا ۲۸ سال قرار دارند که عمده مشکلات این افراد اعتیاد سرپرست خانواده، خشونت‌های خانگی و نداشتن درآمد مناسب خانوار است.

 
  او شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، ارایه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایت‌های اجتماعی از آن‌ها را ز جمله اهداف تاسیس خانه سلامت دختران عنوان کرد. 

همتی اظهارداشت: دختران پذیرش شده در این مرکز مداخلات تخصصی، مددکاری و مشاوره برای آگاه‌سازی و توانمندسازی را دریافت کرده اند و با حمایت‌های مادی و معنوی تاکنون ۳۵ نفر از این دختران در زمینه حرفه آموزی خیاطی، آرایشگری، هنر‌های دستی توانمند و زمینه ادامه تحصیل این افراد نیز فراهم شده است.

مدیر کل بهزیستی  استان ایلام به حمایت از خانواده های این دختران در معرض آسیب اشاره کرد و گفت: در این مرکز  دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی آگاه سازی برای مادران این دختران در جهت حمایت عاطفینسبت به فرزندانشان، خانواده درمانی، ارائه مشاوره های فردی و خانوادگی برای کاهش خشونت های خانگی برگزار می شود. 
 
او همچنین به فعالیت مرکز شبانه روزی حمایت و نگهداری دختران بی پناه اشاره کرد که در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل مورد حمایتی بهزیستی قرار خواهند گرفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز