تشکیل هیت پیگیری تفاهم نامه های منعقده بین استان واسط وایلام

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۵:۴۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۱۰۰۳
تشکیل هیت پیگیری تفاهم نامه های منعقده بین استان واسط وایلام
استاندار واسط عراق از تشکیل یک هیئت ویژه برای پیگیری تفاهم نامه های بین استان ایلام و واسط عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام :محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق  در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران، ضمن تشکر از تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار ایلام در خصوص گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور ایران و عراق گفت: برای این حسن نیت ما اولین استانی بودیم که قبل از دیگر پایانه‌ها مراودات تجاری را با کشور ایران از طریق مرز مهران فعلاً به صورت دو روز در هفته از سر گرفته‌ایم.

وی در ادامه به درخواست استاندار ایلام مبنی بر تشکیل یک هیئت ویژه برای پیگیری تفاهم نامه‌های بین دو استان پاسخ مثبت داد و گفت: مشاور اقتصادی خود را به همراه یک هیئت ویژه برای پیگیری تفاهم نامه‌های گذشته تشکیل خواهیم داد و ظرف یک ماه آینده به استان ایلام سفر خواهند داشت.

گفتی است در دیدار استانداران ایلام با واسط عراق طرفین ضمن تاکید بر حسن همجواری دو کشور دوست و برادر توافق شد:

در خصوص تجهیزات مرتبط با کرونا و انتقال تجربیات موفق پزشکی در مقابله با این بیماری تفاهم نامه بین دو استان امضا شد.

در خصوص تامین و انتقال اکسیژن مایه به استان واسط و کشور عراق مقرر شد تا شنبه آینده هیئتی متشکل از اتاق بزرگانی دو استان و بخش خصوصی هماهنگی لازم جهت انتقال اکسیژن مایع از استان‌های اصفهان، تهران و خوزستان به عمل آید.

توافق شد در خصوص انتقال تجربیات کرونا تیمی از استان واسط عراق به استان ایلام اعزام و با دانشگاه علوم پزشکی ایلام تبادل تجربه انجام گیرد.

موافقت شد ظرف یک ماه آینده بنا به دعوت استاندار ایلام هیئت استان واسط به ریاست استاندار واسط برای پیگیری تفاهم نامه‌ها و مصوبات قبلی به استان ایلام سفر کنند.

مقرر شد دو ساعت به ساعات کاری گمرکات ایران و عراق اضافه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز