​ دادستان ایلام هشدار داد؛

برخورد قضایی با اخلال گران عرضه مرغ در ایلام

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۲:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۴۲۲۵
برخورد قضایی با اخلال گران عرضه مرغ در ایلام
دادستان ایلام از برخورد جدی قضایی با اخلالگران عرضه مرغ در ایلام خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام: بررسی میدانی حکایت از کاهش عرضه توسط عوامل توزیع مرغ مصرفی کشتار روز در ایلام شده است و اغلب مغازه داران فقط مجبور به توزیع مرغ منجمد هستند که تجربه نشان داده گرایش مردم ایلام به مرغ منجمد پایین است.

تقاضا برای خرید مرغ کشتار روز و فقدان میزان لازم در بازارها مردم را به سمت شیوه منسوخ تهیه مرغ زنده در حاشیه های شهر ایلام سوق داده و علاوه بر بالا رفتن حضور در این مغازه ها که در شرایط کرونایی خطرناک است، استفاده از مرغ زنده و کشتار آن در حضور مشتری و پر کندنش از لحاظ بهداشتی وضعیتی نامناسب و دور از شأن مردم استان است.

در همین راستا افشار خسروی زاد، دادستان مرکز استان ایلام ضمن هشدار به مسئولین این بی تدبیری، عنوان کرد: با توجه به اینکه صرفا ۳۰درصد از تولید مرغ کشتار روز در استان ایلام تامین کننده باز مصرف می باشد عدم عرضه آن در یک هفته اخیر ضمن آنکه موجب نارضایتی مصرف کنندگان شده است، به یک مصالبه عمومی تبدیل گردیده و قابل توجیه نیست.

وی افزود: دادستانی مرکز استان ایلام که ریاست کمیته نظارت بر عرضه مایحتاج عمومی و تامین کالاهای اساسی را بر عهده دارد در راستای احیای حقوق عامه و بعنوان مدعی العموم به مسئولین اجرایی مربوطه و اعضاء ستاد تنظیم بازار استان متذکر می گردد سریعا نسبت به رفع این مشکل اقدام و نتیجه را گزارش نمایند.

این مقام قضایی تاکید کرد: در غیر این صورت برخورد قانونی لازم با اهمال کنندگان در انجام وظایف قانونی صورت می گیرد، بدیهی است به استناد قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی مصوب ۱۳۶۷ حتی سکوت مدیران و مسئولانی که منجر به اخلال در عرضه مایحتاج عمومی گردد جرم بوده و قابل مجازات است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز