هوشمندسازی مدارس ایلام

۱۳۹۹/۰۴/۱۴ - ۱۵:۵۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۲۴۴۰۸
هوشمندسازی مدارس ایلام
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با توجه به ضرورت آموزش مجازی در مدارس، تاکنون ۴۲ درصد مرکز آموزشی و مدارس مناطق روستایی و شهری این استان به شبکه اینترنت متصل شده است.

به گزارش برنا از ایلام :عباس بیرامی  اظهار داشت: براساس نیازسنجی فی مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد ۴۱۴ مدرسه شهری و ۵۹۵ مدرسه روستایی استان به منظور ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان معرفی شدند که باید زیرساخت مورد نیاز آن ایجاد و به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

اوافزود: بیش از ۲۵۱ مدرسه روستایی از طریق ADSL و ۳۴۴ مدرسه دیگر آن نیز از طریق اپراتورهای تلفن همراه به شبکه متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: با توافق انجام شده با دستگاه‌های مرتبط، به تمامی مدارس روستایی و شهری مشمول پروژه، سرویس اینترنت با همه پارامترهای کیفی واگذار می‌شود که با اجرای این طرح، مدارس بدون پرداخت هزینه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

بیرامی یادآور شد: مدارسی که دارای اینترنت و ای دس اس ال هستند ارتقای سرویس و سرعت (حداقل ۲مگا بیت با حجم ۳۰ تا ۵۰ گیگ شارژ ماهیانه) خواهند یافت و مدارسی که فاقد این سرویس هستند مودم رایگان دریافت و سرویس جدید در آنها راه اندازی می شود.

اوادامه داد: همچنین ترافیک مورد تقاضای دانشگاه ها برای سایت و پورتال ها اعلامی از طرف وزارت علوم و تحقیقات توسط وزارت ارتباطات انجام شده و تا پایان فصل آموزشی سال جاری به صورت رایگان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که با همکاری مدیران آموزش و پرورش استان و شهرستان ها، تا قبل از مهرماه و آغاز فصل آموزشی جدید تعداد مدارس باقی مانده را نیز به شبکه اینترنت متصل کنیم.

 

نظر شما