حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رویش همدلی عید قربان

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۰:۴۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۱۳۵۲
حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رویش همدلی عید قربان
بیش از ده ها نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رویش همدلی عید قربان اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابوالفضل ترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت رویش همدلی عید قربان کاری عالی است خداوند به تمام مسئولین برگزاری این رویش توفیق دهد و ما هم در شهرستان نجف آباد همچنان این مسیر را ادامه می دهیم.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رویش همدلی عید قربان کاری خداپسندانه و خوبی است

سید صادق طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رویش همدلی عید قربان که وسیله ای برای کمک مومنانه باشد خوب است. عید قربان بزرگترین عید مسلمانان است زیرا مسلمانان دو عید بزرگ دارند که هر دو عید بعد از یک دوره مناسک عبادی عید فطر و عید قربان است که عید قربان بعد از مناسک حج است و یک مناسک ابراهیمی انجام می شود که ما عید قربان از آن یاد می کنیم و یک فرصتی است برای کمک به مستمندان و فقرا و قربانی کردن سنت حسنه برای کمک به نیازمندان هست امیدوارم دوستانی از مومنین با برگزاری رویش همدلی عید قربان در این مسیر حرکت می کنند مورد عنایت حضرت حق باشند و بتوانند این مسیر را برای کمک به نیازمندان طی کنند.

 یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا با توجه به تعطیلی و بحثی که به وجود آمد و عربستان پذیرای حجاج نشد و حج تمتع برگزار نخواهد نشد قطعا برگزاری رویش همدلی عید قربان بسیار مناسب است و با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم با توجه به بیماری کرونا اگر هدایت شود از طریق مسئولین و سازمانهای مربوطه بهتر خواهد بود و قطعا می تواند وضعیت مناسبی در کمک به همنوعان و هموطنان عزیز شود و قطعا یک مدیریت صحیح و خوب می خواهد و اگر این قضیه استانی شود و تمام استانها را شامل شود یک برنامه خوب و ایده آل خواهد بود.

 سید غنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال  و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رویش همدلی عید قربان به نمایان شدن فضیلت عید قربان کمک می کند. این یک نوع کمک مومنانه است و یک کار پسندیده است.

محمود عباس زاده نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رویش همدلی عید قربان یک کممک مومنانه و کار پسندیده ای است کمک مومنانه کار خوبی است و هر نوع کمکی با نیت خیر خوب است . نیت خیر  و کمک به همنوع کار خوبی است و رویش همدلی هم یک نوع کمک مومنانه است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: رویش همدلی عید قربان کاری خوب و پسندیده است و هر نوع کاری که بتواند به کمک مومنانه و همینطور دستگیری مردم نیازمند باشد کاری خوب است.

جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: در اسلام چند عید داریم که عید قربان را کل مسلمانان جهان آن را محترم می شمارند همیشه می گویم ای کاش در کشور ما کشور شیعی به مانند اهل تسنن این دو عید را قدر بدانیم . این یک شعائر الهی و در خود قرآن هم آمده که شعائر الهی را محترم بشمارید و بت شکنی حضرت ابراهیم با قربانی حضرت اسماعیل تکمیل شد حتی سلسه نسل پیامبر می رسد به حضرت اسماعیل قربانی نفس و قربانی کردن حضرت اسماعیل شد.

روزی که حقیقتا همه مسلمین جهان به آن احترام می گذارند و این روز روز ایثار است یعنی قربانی کردن اوج ایثار یک انسان است و این روز هم برای شیعیان و هم برای اهل تسنن عید است و هم باعث وحدت ما می شود و هم یک روز مبارکی است که به نظرم عید قربان بهترین روز انتخاب شده است.

مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که عید ایثار و ازجان گذشتگی و بندگی است لذا با الگوگیری از فضایل این روز مبارک و عید بهجت باید جامعه بتواند به آن اهدافی که در ز مان حضرت ابراهیم شکل گرفته به آن درجه اثار و فداکاری برسد لذا لازم است که در جامعه ما این روحیه بندگی و ایثا رو ازجان گذشتگی به منصه ظهور برسد و بتوانیم از این فضایل آداب دینی استفاده لازم را ببریم.

وی افزود: رویش همدلی کاری عالی است تمامی اعیاد و مناسبت هایی که در اعیاد دینی و اسلامی ما است همه دارای حکمت خاصی است ما باید به میمنت این روزهای فرخنده این رویش ها در راستای کمک مومنانه انجام می دهند همه در راستای رسیدن به ان فضایل و انجام آدابی که شرع و دین به آن سفارش کرده استبنابراین ما استقبال می کنیم از این رویش مومنانه و رویش همدلی با دستهایی که بتواند همدلی را در جامعه تقویت کند.

الهویردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا یکی از سنتهای حسنه عید قربان وعید غدیر است و مردم در روز عید قربان قربانی کنند و گوشت قربانی به مردم نیازمند بدهند و امیدواریم این هایی که توانمند هستند به میدان بیایند و دست مردم نیازمند را بگیرند . برگزاری رویش همدلی عید قربان حرکت خوبی است.

 محمد باقری بنایی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رویش همدلی عید قربانی حرکتی خوب است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز