استاندار ایلام:

در قضاوت ، ضعف و قوت ها را با هم ببینیم

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۰:۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۳۷۵۱۵
در قضاوت ، ضعف و قوت ها را با هم ببینیم
استاندار ایلام گفت :برخی اظهار نظرها در خصوص نرخ بیکاری استان تا حدودی جانبدارانه است بطور مثال هرجا گزارش مرکز آمار به ضرر استان است را بولد می کنند و به آن بهانه انتقاد می کنند و هرگاه این گزارش ها به نفع استان است آن را زیر سئوال می برند در حالیکه هردوی این گزارش های مثبت و منفی متعلق به یک مرکز، رفرنس و مرجع است!

به گزارش برنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره با کاهش روند نرخ بیکاری استان، اظهار داشت: اگر به گزارش های رسمی مرکز آمار ایران بعنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور نگاه کنیم از سال ۹۱ که نرخ بیکاری استان بالای ۱۷ درصد بوده و در رتبه ۳۱ کشور قرار داشته ایم، در دولت تدبیر و امید و طی چند سال گذشته روند کاهشی داشته ایم بطوریکه در پایان دولت یازدهم نرخ بیکاری استان به ۱۱.۶ درصد رسیده و امروز در سه ماهه نخست سال به ۶.۵ درصد کاهش یافته است.

او در ادامه گفت: امروز برخی اظهار نظرها در خصوص نرخ بیکاری استان می شود که تا حدودی جانبدارانه است بطور مثال هرجا گزارش مرکز آمار به ضرر استان است را بولد می کنند و به آن بهانه انتقاد می کنند و هرگاه این گزارش ها به نفع استان است آن را زیر سئوال می برند در حالیکه هردوی این گزارش های مثبت و منفی متعلق به یک مرکز، رفرنس و مرجع است!

او افزود: آنچه که مرسوم است، اعلام نرخ بکاری بطور رسمی بر عهده مرکز امار ایران است و این مختص همین چند سال اخیر نیست از اول همینطور بوده و حالا اگر نقدی به این مرکز است نبایست آن را بهانه ای برای به چالش کشیدن عملکرد مسئولان استان باشد! 

سلیمانی دشتکی در ادامه به نرخ تورم استان گریزی زد و گفت: به استناد گزارش مرکز آمار برای ماه ها تورم استان بالا بوده و همین ابزاری برای انتقادهای تند و تیز علیه دولت در استان شد و حالا همین مرکز از بهبود وضعیت تورم در استان گزارش می دهد همان افراد این گزارش ها را قبول ندارند در حالیکه تا دیروز به زعم آنان گزارش های این مرکز سندی قابل اعتماد برای قضاوت و داوری بوده است!

وی ادامه داد: اما واقعیت آن است‌ که‌ در آخرین گزارش مرکز آمار ایران از نرخ تورم تیرماه استان ایلام در تورم سالیانه رتبه دوم، در تورم نقطه به نقطه رتبه شانزدهم و در تورم ماهیانه رتبه ۳۱ کشور را بدست آورده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه