معاون دانشگاه علوم پزشکی :

پنج هزار مادر باردار ایلامی روزانه رصد می‌شوند

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۶:۲۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۰۱۳۲
پنج هزار مادر باردار ایلامی روزانه رصد می‌شوند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کارگروه نظارتی استان با دبیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است و روزانه بیش از پنج هزار مادر باردار رصد و شرایط آنها بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ;دکتر جمیل صادقی‌اظهار داشت: استقرار این کارگروه، ارزیابی خوبی از همه ادارات و بانک‌ها داشته و نتایج به دادستانی و استاندار ارائه شده است و همچنان بطور مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آمار بیماری در مردادماه بهتر از تیرماه شده است، افزود: هفته شلوغی را پشت سرگذاشتیم اما با این وجود آمار بستری ۲ رقمی شد و کاهش یافت که اتفاق خوبی بود اما نباید ما را از ادامه محدودیت‌ها غافل کند.

صادقی فر یادآور شد: مردم می توانند برای هرگونه سوال در خصوص بیماری یا علائم آن با سامانه ۴۰۳۰ تماس گیرند تماس با این سامانه رایگان است و کارشناسان بسیاری در سراسر کشور پاسخگوی سوالات خواهند بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مراکز ۲۴ ساعته و ۱۶ ساعته نیز در حال مجهز شدن هستند و بار دیگر با ارائه آموزش های لازم در تلاش هستیم برای ماه های آینده به آمادگی بیشتری برسیم.

دکتر صادقی فر با اشاره سفر معاون درمان وزیر نیرو به ایلام، یادآور شد: دکتر قاسم جان بابایی در سفر خود به ایلام پرونده های بیمارستانی را چک کرد و با وجود تعداد مبتلایان و بستری های بسیار و همچنین مرگ و میر ناشی از کرونا از نوع درمان و کیفیت مراقبت ها با همت پرسنل بیمارستان قدردانی کرد.

دکتر صادقی فر تاکید کرد: کاهش تعداد مبتلایان یا بستری ها نباید ما را غافل کند و مانند تیرماه آن را ساده انگاشت بلکه رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک کماکان باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه تجمعات بسیار نگران کننده است، گفت: پرهیز از تجمعات بسیار مهم و نگران کننده است و با توجه به اینکه هم کنکور و هم محرم در پیش است باید به آن توجه ویژه ای شود.

دکتر صادقی فر یادآور شد: با وجودی که بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند اما هرروز شاهد برگزاری مراسم عروسی و عزا با تشییع جنازه های پرجمعیت هستیم که زنگ خطری است و برخی شهروندان به آن توجه نمی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: نگران خسته شدن مردم نسبت به کرونا هستیم و اینکه شهروندان در ارتباط با تامین ماسک به مشکل برخورد کنند و باید روی این موضوع فرهنگ سازی شود همچنین مانند همیشه صنعت و معدن تلاش کند ماسک ارزان قیمت در دسترس مردم قرار گیرد.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه مردم می توانند از ماسک های پارچه ای هم استفاده کنند، گفت: ۲ یا سه ماه آینده بسیار خطرناکی در پیش داریم چرا که پیش بینی می شود مانند هر سال تعداد بسیاری از مردم به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبتلا شوند و کرونا نیز در فصل سرما جولان دهد.

وی تاکید کرد: در این شرایط آمادگی سیستم دولتی، سیستم بهداشتی و درمان و رسانه ها ضروری است و از همه مهم تر آمادگی فرد فرد مردم و نهادینه سازی رفتارهای بهداشتی باید بیشتر شود تا بتوان بیماری را در ماه آینده کاهش داد.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: ضروری است روی بیماران آسیب پذیر، مبتلایان سرطان، پیوندی ها، افراد سالخورده، فشارخونی ها و دیابتی ها حساسیت بیشتری داشته باشیم.

 

نظر شما