استاندار ایلام:

سالن پروازهای داخلی فرودگاه ایلام دهه فجر تکمیل می شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۰:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۶۱۸۶
سالن پروازهای داخلی فرودگاه ایلام دهه فجر تکمیل می شود
استاندار ایلام گفت: سالن پروازهای داخلی فرودگاه شهدای ایلام با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش برنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در جریان بازدید از سالن در حال احداث پروازهای داخلی فرودگاه شهدای ایلام اظهار داشت: این پروژه با اینکه روند پیمان سپری آن در سال ۹۶ انجام شد اما برخی عوامل باعث تاخیر در روند احداث آن شد.

وی توضیح داد: یکی از مهمترین دلایل، نوسانات قیمت سال های اخیر نسبت به سال ۹۶ است که افزایش قیمت ها باعث فشار مضاعف مالی برای پیمانکار شده هرچند برای تکمیل پروژه از تعدیل هزینه استفاده کرده است اما باتوجه به افزایش قیمت ها تعدیل هم جوابگو نیست.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: بارندگی های سیلابی سال گذشته و شیوع کرونا نیز از دیگر عوامل تاخیر در تکمیل این طرح بوده است که اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی روند تکمیل طرح ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در رایزنی هایی که با رییس فرودگاه های کشور انجام گرفت مقرر شد این سازمان در تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح و همچنین بازدید کارشناسان سازمان فرودگاه های کشور همکاری های لازم را انجام دهند و در استان نیز در تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه کمک شود.

وی گفت: در کنار سالن پروازهای داخلی موتورخانه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و محوطه سازی سالن در دست اجراست که باید همزمان با پروژه در دهه فجر تکمیل شوند.

استاندار ایلام افزود: این فرودگاه با توجه به مرز مهران به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شده و توسعه این مکان نیز بر این اساس است و با تکمیل سالن پروازهای داخلی، سالن فعلی به مسافران پروازهای خارجی اختصاص خواهد یافت.

سالن پروازهای داخلی با ۶ هزار مترمربع گنجایش پذیرش ۴۰۰ نفر در روز را دارد و کل اعتبار این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز