مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خبر داد:

رشد ۲۶۰ درصدی نمایندگی مطبوعات طی ۷ سال گذشته در استان

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۰:۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۵۱۳۸۵
رشد ۲۶۰ درصدی نمایندگی مطبوعات طی ۷ سال گذشته در استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از رشد ۲۶۰ درصدی نمایندگی مطبوعات طی ۷ سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در فضای مجازی از رشد 100 درصدی کانون‌های آگهی و تبلیغات در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: در سال 92 تنها 26 کانون آگهی و تبلیغات در استان وجود داشت اما این رقم در سال جاری به 52 کانون ارتقا یافته است.

او افزود: قبل از دولت یازدهم تنها 7 آموزشگاه آزاد هنری در ایلام فعال بود که این تعداد هم اکنون به 16 عدد افزایش یافته و رشد 128 درصدی را نشان می‌دهد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ادامه داد: در حال حاضر تعداد انجمن‌های ادبی و هنری در استان به ترتیب  ۱۹ و ۸ مورد است به طوری که این میزان قبل از دولت یازدهم ۱٠ و ۵ مورد بوده است.

او با بیان اینکه این استان در دولت دوازدهم صاحب سینما شد، گفت: تا پیش از سال 92 استان ایلام هیچ سالن سینمایی نداشت اما اکنون دارای 3 سالن سینما، سرانه تماشای فیلم در استان را بالا برده است؛ هم اکنون 2 هنرستان هنرهای زیبا در استان مشغول به فعالیت هستند.

اودر ادامه از رشد قابل توجه تعداد ناشران در این  استان خبر داد و یادآور شد: در سال 92 تعداد 15 ناشر در استان مشغول به کار بودند اما در سال جاری این تعداد به 35 دفتر انتشاراتی رسیده است.

رشد ۴۰ درصدی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

او تصریح کرد: تعداد سرپرستی‌ها و نمایندگی مطبوعات در استان طی 7 سال گذشته ۲۶٠ درصد رشد داشته است،  همچنین تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با رشد 40 درصدی همراه است.

او به وضعیت کمی شاخص‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان ایلام در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۵۳۱ فیلم‌های اکران و ۱۱۲۵ عناوین کتاب‌های منتشر شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، افزود: هم اکنون ۱٠۲٠ هنرمند این استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند و تعداد هنرمندان بیمه شده در این صندوق به 400 نفر افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز