معاون فرهنگ وارشاد استان خبر داد:

۶ جایزه ادبی کردی ایلام پاییز امسال اهدا می شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۴:۳۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۵۰۰۱
۶ جایزه ادبی کردی ایلام پاییز امسال اهدا می شود
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به اعلام فرخوان جایزه ادبی کردی ایلام برای نخستین بار گفت: شش جایزه ادبی این برنامه پاییز امسال به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

به گزارش برنا از ایلام یونس قیطانی با اعلام این خبر افزود: پس از اعلام فراخوان این جشنواره از سال گذشته تاکنون در مجموع ۱۰۰اثر از شاعران و نویسندگان این استان به نخستین دوره جایزه ادبی کردی ایلام ارسال شده است.

وی ادامه داد: این برنامه فرهنگی به همت کانون ادبی واران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در راستای ایجاد انگیزه و تشویق نویسندگان وشاعران بویژه شاعران و نویسندگان جوان ونوجوان و ایجاد فضایی روشن با هدف شناختن و شناساندن استعدادهای بکر و تازه در حوزه فرهنگ و ادبیات کردی استان و همچنین تبادل تجربه های ادبی، بهره وری شاعران و نویسندگان جوان از تجربه و دانش شاعران و نویسندگان شناخته شده و صاحب قلم و مهم تر از همه پاسداشت زبان و ادبیات کردی برای معرفی آثار مکتوب برتر  در حوزه زبان برگزار می شود.

وی ادامه داد: بخش آثار مکتوب شامل شعر( کلاسیک، نو، کودک و نوجوان)، داستان، ترجمه، ادبیات نمایشی و زبان شناسی و پژوهش ادبی است که کتاب‌های ارسال شده بین سال‌های ۹۰ تا ۹۸ چاپ شده اند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه کرد: بخش شعر جوان رقابتی همزمان با اختتامیه جایزه ادبی بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز