معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام;

بیماران زمینه‌ای حتما در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۵۲۵
بیماران زمینه‌ای حتما در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیماران زمینه‌ای، کودکان زیر 5 سال و کادر بهداشت و درمان که با بیماران سرو کار دارند در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند.

مهتاب شاهماری گفتگو با برنا اظهار داشت: سال گذشته 250 هزار دوز واکسن انفولانزا وارد کشور شد، ودر سال جاری این تعداد به 2 میلیون و 500 هزار دوز واکسن افزایش یافته که بعد از فیمت گذاری هفته آینده در سطح کشور توزیع می‌شود. 

او افزود: علاوه  بر این تعداد هشت میلیون و 500 دوز واکسن دیگر نیز برای واکسیناسیون عموم مردم وارد کشور می‌شود، تا پایان سالجاری مجوز تولید واکسن داخلی صادر و  وارد بازار می‌شود.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان  تصریح کرد: در شرایط کنونی اگر استفاده از ماسک،  فاصله گذاری اجتماعی و  شستشوی دست‌ها رعایت شود زمینه آلودگی به بیماری آنفولانزا کمتر است و این بیماری نسبت به ویروس کرونا شیوع چندانی ندارد.

 شاهماری با بیان اینکه واکسن آنفولانزا بر اساس اولویت توزیع می‌شود، تصریح کرد: پس از شناسایی بیماران خاص و زمینه‌ای این واکسن همراه با سایر داروها در سطح داروخانه هلال احمر و داروخانه شیمی درمانی بیمارستان شهید مصطفی شهر ایلام توزیع و در اختیار این افراد نیازمند قرار خواهد گرفت. 

اوخاطر نشان ساخت: مصرف این واکسن از اواسط شهریور ماه  تا اواخر مهرماه و  در هر زمانی که امکان تعریف واکسن وجود داشت، توصیه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز