رییس پلیس راهور:

وسایل نقلیه امدادی صرفا در هنگام ماموریت های فوری و مهم مجاز به ارتکاب تخلفات رانندگی هستند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۰:۴۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۸۶۵۳
وسایل نقلیه امدادی صرفا در هنگام ماموریت های فوری و مهم مجاز به ارتکاب تخلفات رانندگی هستند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: وسایل نقلیه انتظامی وامدادی صرفا در هنگام انجام ماموریت های فوری و مهم مجاز به ارتکاب تخلفات رانندگی هستند .

سرهنگ "ابوالفضل کهزادی" درگفت و گو با خبرنگار برنا اظهارداشت: بر اساس قوانین و مقررات وسایل نقلیه انتظامی و امدادی هنگامی که برای انجام ماموریت های فوری در حرکتند در صورت به کاربردن چراغ گردان ویژه اعلام خطر یا آژیر،تاحدی که موجب بروز خطر نشود،مجاز به انجام تعداد محدودی از تخلفات رانندگی می باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام ،توقف در محل ممنوعه، تجاوز از سرعت مجاز ،سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر ،عبوراز طرف چپ راه و همچنین دورزدن در نقاط ممنوع و گذشتن از چراغ قرمز را از جمله این تخلفات برشمرد.

سرهنگ کهزادی ادامه داد: وسایل نقلیه امدادی که مجاز به داشتن چراغ گردان یا آژیرخطر ویژه می باشند تنها هنگامی که برای ماموریت های فوری و مهم درحرکتند، باید از آنها استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان بابیان اینکه حرکت در پوشش وسایل نقلیه امدادی برای وسایل نقلیه دیگر ممنوع است، تصریح کرد: مطابق قانون سایر وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه متعلق به سازمان ها و دستگاههای دولتی اجازه بهره مندی از مزایای این قانون در هنگام انجام ماموریت ضروری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه رانندگان در موقع مواجه شدن با وسایل نقلیه امدادی که دستگاههای خبری و صوتی خود را بکار انداخته باشند باید وسیله نقلیه خود را به منتهی الیه سمت راست هدایت کرده و به وسیله نقلیه امدادی اجازه عبور دهد.

 

 

 

نظر شما