همزمان با سراسر کشورصورت گرفت;

تکریم ۲۰۰ پیشکسوت عرصه دفاع مقدس در ایلام

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۰۸:۲۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۲۰۲۸
تکریم ۲۰۰ پیشکسوت عرصه دفاع مقدس در ایلام
صبح امروز آئین تجلیل و تکریم 200 پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با حضور مسئولان استانی در سالن فنی حرفه ای ایلام برگزار شد.

به گزارش برنا از ایلام :همزمان با سراسر کشور روز  در آیینی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به صورت ارتباط ویدیوکنفرانس با مقام معظم رهبری از ۲۰۰ پیشکسوت ایثار و شهادت دفاع مقدس در استان ایلام تجلیل شد.

این آیین در استان ایلام نیز در شهرستان‌های مختلف برگزار و به صورت نمادین در سالن فنی و حرفه‌ای ایلام و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، فرمانده انتظامی ایلام و جمعی از مسوولان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

بیش از ۲۰۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان ایلام در بخش‌های سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، مرزبانی، جانبازان و ایثارگران و همچنین ۲ تن از زنان ایثارگر در این مراسم با اهدا لوح تجلیل شدند.

یکی از پیشکوستان عرصه جهاد و شهادت ایلام نیز در این مراسم به ذکر خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: ۲۰ شهریور سال ۵۹ عراق منطقه میمک در استان ایلام را تصرف کرد که در پی این اقدام نیروهای مردمی با کمترین امکانات به مقابله با دشمن بعثی پرداختند.

سرهنگ محمدتقی قاسمی یادآور شد: اولین شخصیت برجسته‌ای که در پی حمله عراق به منطقه میمک وارد استان ایلام شد، مقام معظم رهبری بودند که حضور معظم له مایه امید در میان رزمندگان و روحیه‌ای دوچندان به نیروهای عمل کننده داد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تاکید کرد: نخستین اسرای عراقی که در دوران جنگ تحمیلی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند در منطقه میمک استان ایلام بود.

 

نظر شما
پرونده ویژه