معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

ایلام چهارمین استان کشور در تعداد بستری‌های کروناست

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۰:۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۱۹۰۲
ایلام چهارمین استان کشور در تعداد بستری‌های کروناست
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان از نظر تعداد بستری‌های کرونا نسبت به جمعیت بعد از استان‌های قم، لرستان و سمنان در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

به گزارش خبر گزاری برنا از ایلام ، دکتر جمیل صادقی‌فر روز یکشنبه در ستاد استانی کرونا با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در این استان به نسبت جمعیت بسیار افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: ۲ هفته مداوم است که آمار بستری‌های استان بالای ۱۵۰ نفر است و روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار کرونا بستری می‌شوند.

وی یادآور شد: تعداد بستری‌های کرونا در ۱۹ روز مهرماه برابر با مجموع تعداد بستری‌ها در شهریورماه است و تعداد فوتی‌ها نیز با ادامه این روند از تیرماه که بالاترین تعداد ثبت شد بیشتر خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان همچنین جزو پنج استانی است که پایین‌ترین سن بستری‌ها را دارد که نشان‌ می‌دهد افراد جوان پروتکل‌ها را رعایت نکرده و تا زمان بدحال شدن و نیاز به بستری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه نمی‌کنند.

دکتر صادقی‌فر افزود: گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ ساله حدود ۶۴ درصد مجموع مبتلایان این استان را تشکیل می‌دهند بنابراین لازم است روی این افراد بیشتر کار شود.

وی تاکید کرد: هشت تا ۱۵ مهرماه پیک ابتلا و بستری در استان رخ داد و به طور قطع در هفته آینده تعداد فوتی‌ها به تبع افزایش خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان‌های ایلام، ایوان، آبدانان و دره‌شهر برای مدت طولانی است که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و حتی برای مدتی هر چند کوتاه هم از این وضعیت خارج نشده‌اند.

دکتر صادقی‌فر اضافه کرد: شهرستان‌های بدره، چرداول، مهران و دهلران نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های هلیلان، ملکشاهی و سیروان نیز زرد هستند هر چند تعداد مبتلایان این شهرستان‌ها بالاست اما نیاز به بستری تا کنون کم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا کنون سه هزار و ۴۵۰ نفر از شاغلان شامل ۴۸۵ نیروی بهداشتی، ۷۸۴ نیروی درمانی و ۲ هزار و ۱۸۱ کارمند ادارات و بانک‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند و روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ شاغل به مجموع مبتلایان اضافه می‌شود.

دکتر صادقی‌فر یادآور شد: در مهرماه تنها یک روز فوتی نداشتیم و به طور میانگین روزانه ۲ فوتی در روز ثبت می‌شود، میانگین سنی فوتی‌های کرونا ۶۶.۷ سال است و حدود ۱۹۰ نفر از مجموع فوتی‌ها بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی تاکید کرد: رعایت چهار لایه پروتکل‌های بهداشتی شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها و بیماریابی فعال برای کاهش روند ابتلا به کرونا و به تبع کاهش تعداد بستری‌های و فوتی‌های کرونا ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز