رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

​هلدینگ خلیج فارس عمده ترین تامین کننده ارز کشور است

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۰:۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۴۳۶۱
​هلدینگ خلیج فارس عمده ترین تامین کننده ارز کشور است
رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج فارس عمده ترین تامین کننده ارز کشور است، گفت:این شرکت 87 درصد ارز نیمایی کشور را تامین و در این راستا نقش مهم و حیاتی در تامین ارز کشور در سامانه نیما ایفاء می کند.

به گزارش برنا از ایلام; "جواد گلی" در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با بیان اینکه حمایت از رسانه‌های محلی استان ایلام اولویت هلدینگ است و توسعه‌ فرهنگی  بدون توجه به رسانه و نیروی انسانی ماهر به‌دست نمی‌آید،گفت:در گذشته نگاه مسئولان و روابط عمومی فقط به رسانه های تهرانی بود و همین علت باعث رنجش خبرنگاران در شهرستانها و اقصی نقاط کشور شده بود که با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود که به رسانه های شهرستانها توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه تعامل دوسویه فصل مشترک رسانه‌ها با روابط عمومی هر دستگاهی است، اظهار داشت: انتظار میرود که روابط عمومی های پتروشیمی در استانها از رسانه ها دور نباشند و به یقین رسانه های استانی کمک بزرگی برای توسعه همه جانبه پتروشیمی در اقصی نقاط کشور خواهند بود.

وی با بیان اینکه همه ما در یک کشتی سواریم و یک خطر ما را تهدید می کند، تصریح کرد: انتشار اخبار منفی باعث یاس و ناامیدی آحاد مختلف جامعه می شود و انتظار داریم که رسانه‌های استان و کشور، اخبار امیدبخش حوزه پتروشیمی را بیش از پیش منتشر کنند. 

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه ترامپ‌های خارجی و داخلی تاثیری در کاهش تولید مجتمع های پتروشیمی نداشته‌ بلکه در یک سال گذشته تولید محصولات پتروشیمی کشور نیز افزایش یافته است.

گلی با بیان  اینکه پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس بیش از پیش به همراهی و حمایت اصحاب رسانه نیازمند است، افزود: اصحاب رسانه این استان با همدلی تولید کننده انرژی و خبر خوب باشند و انسجام، هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، رسانه نیز در کنار این نهادها افتتاح واحد الفین را به مطالبه تبدیل کنند تا با راه اندازی اشتغالزایی ایجاد شود.

 وی اظهار داشت: در شرایط تحریم‌ها تولید پتروشیمی‌ها و هلدینگ خلیج فارس افزایش یافته و این امر مهم نشان از توسعه اقتصادی کشور است و در بحث استخدام در هلدینگ خلیج فارس یک سوم بومی منطقه و استانی بوده و در این راستا ضوابط استخدام رعایت می‌شود.

وی به راه‌اندازی قریب‌الوقوع واحد الفین پتروشیمی ایلام به همراه واحدهای لردگان و بیدبلند اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دستور کار رئیس جمهور، وزیر نیرو و هلدینگ خلیج فارس بر اساس جدول زمان‌بندی در سال ۹۹ قرار گرفته‌اند و به زودی راه‌اندازی خواهند شد.

مدیرکل روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس در این نشست تاکید کرد: از جشنواره فصلی مطبوعات و تورهای خبری در شرکت پتروشیمی ایلام حمایت می‌کند.

همچنین مدیرعامل پتروشیمی ایلام‌ نیز در این نشست گفت: در راستای تهیه نوشت افزار برای دانش آموزان مناطق محروم ۵٠ میلیون تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی پتروشمی به این موضوع احتصاص یافت، این اقلام با هماهنگی آموزش و پرورش خریداری و توزیع می‌شود.

"حسن نجفی سمنانی" با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار نیرو در پتروشیمی ایلام استخدام قراردادی یا پیمانکاری‌اند که از این میزان ۹۱ درصد بومی استان هستند، افزود: :۹۱ درصد نیروهای شرکت پتروشیمی ایلام بومی هستند و بیش از ۱۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری مشغول کار هستند

وی با بیان اینکه پروژه الفین به عنوان الفین سیزدهم و بزرگترین پروژه غرب کشور پس از ۱۹ سال در آستانه‌ی راه‌اندازی است، اظهار داشت:بر اساس برنامه از پیش تعیین شده مرداد ماه سال جاری می‌بایست الفین در مدار تولید قرار می‌گرفت اما کمپرسور 801 با مشکل مواجه شد و دو ماه از برنامه زمان‌بندی عقب افتاد.

 نجفی افزود: الفین بدون هیچ‌گونه حضور خارجی و با دستان توانمند نیروهای فنی و بومی استان و کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی به دریافت لوح صنعت سبز برای دومین سال پیاپی در حوزه رعایت مسایل زیست محیطی اشاره کرد و افزود:لوح صنعت سبز فقط به دو صنعت در کشور اعطا گردید که با حضور معاون رییس جمهور و وزیر نفت به پتروشیمی ایلام اهدا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز